Technologia

DHL Parcel ma już ponad 7000 lokalizacji i tylko w tym roku uruchomi w sumie 1000 nowych

Wtorek, 01 października 2019
Punkty partnerskie to już widoczny trend na rynku przesyłek kurierskich w Polsce. Są liczne i zawsze po drodze, cechują się bardzo dużą elastycznością, jeśli chodzi o termin odbioru przesyłek i starannie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa. Dodatkowo umożliwiają załatwienie takich codziennych spraw jak zakupy, przez co ich wartość rośnie w oczach konsumentów jeszcze bardziej.
Korzystanie z punktów cieszy się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ klienci cenią sobie czas i możliwość decydowania o tym, gdzie i kiedy odbiorą lub nadadzą swoją paczkę. 

Z badań jakościowych, przeprowadzonych przez DHL Parcel wynika, że to właśnie lokalizacja i godziny otwarcia punktów są najwyżej oceniane - 4,7 w 5-stopniowej skali. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, dzięki stworzonej przez nich sieci partnerskiej, ponad 80% konsumentów w miastach i na obszarach podmiejskich ma punkt odbioru przesyłki w zasięgu 10 minut drogi, czy to od swojego domu, szkoły czy z pracy. - W tym roku obserwujemy sześciokrotny wzrost liczby przesyłek odbieranych w punktach DHL Parcel w stosunku do 2018. Jednocześnie na bieżąco monitorujemy poziom satysfakcji konsumentów z tej formy odbioru i wiemy, że jest on bardzo wysoki, dlatego z całą świadomością rozszerzamy naszą sieć jako alternatywę dla dostaw do drzwi – mówi Maciej Dudek, Menedżer działu sieci partnerskiej.

W tej chwili sieć punktów DHL Parcel to ponad 7000 miejsc w całej Polsce, zlokalizowanych w sklepach: Inmedio, Żabka, Freshmarket, Kaufland, 1-minute, Relay, na stacjach benzynowych Shell oraz w indywidualnych placówkach usługowych. Klienci operatora mają również do dyspozycji 150 automatów, ulokowanych w sklepach Biedronka. 

Ponad 90% punktów partnerskich jest czynna do 21:00 lub dłużej, a 92% jest otwarta również w niedziele. Wybierając punkt jako miejsce dostawy klienci sami decydują kiedy odbiorą przesyłkę i mają na to aż 7 dni. Firma tylko w tym roku uruchomi w sumie 1000 nowych lokalizacji i systematycznie o tyle planuje rozszerzać sieć rok do roku.

O tym, że punkty stają coraz popularniejsze, świadczą również dane, pochodzące ze sklepów internetowych. Agnieszka Rychlik z MALL.PL podaje, że w tym roku klienci wybierają tę formę dostawy cztery razy częściej niż robili to rok temu.

Rosnąca liczba użytkowników z tego typu rozwiązań i ich pozytywne oceny potwierdzają, że to dobry kierunek do dalszego rozwoju, zarówno dla firm kurierskich jak i operatorów samych punktów.
- Decyzję o rozszerzeniu portfolio usług dla klientów o usługi kurierskie podjęliśmy 4 lata temu i doskonale sprawdziło się to w takim koncepcie jak nasze sklepy Inmedio, Relay i 1 Minute – mówi Dorota Karnkowska, Dyrektor ds. Promocji i Komunikacji Lagardere Travel Retail Polska. Okazało się, że w dobie rosnących zakupów w sieci jest duże zapotrzebowanie na nowe, łatwo dostępne dla klientów, miejsca odbioru i nadawania przesyłek. W tym roku, w okresie ośmiu miesięcy, ponad trzykrotnie wzrosła ilość paczek odebranych w naszych sklepach, natomiast liczba paczek nadawanych wzrosła aż o 130% - dodaje.


Aktualnie we wszystkich Punktach Partnerskich DHL Parcel trwa konkurs, w którym do wygrania jest aż 21 Smartfonów. Od 16 września do 3 listopada br. szansę na wygraną mają wszyscy pełnoletni klienci, który w tych dniach będą nadawać lub odbierać paczki. Wystarczy, że zrobią to w jednym z 7000 punktów partnerskich, zamiast u kuriera. 

Co dokładnie trzeba zrobić?
  1. Odebrać lub nadać paczkę (lub zwrot) w Punkcie DHL
  2. Wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie organizatora i odpowiedzieć na pytanie - dlaczego warto korzystać z Punktów DHL.
Co tydzień organizator wybierze spośród nadesłanych zgłoszeń 3 najciekawsze odpowiedzi, których autorzy otrzymają smartfony. Dodatkowo każdy uczestnik, który poprawnie zgłosi swój udział w konkursie otrzyma dostęp do portalu Storytel.pl na 30 dni za darmo
Szczegóły i regulamin konkursu dostępne są na stronie www.dhlparcel.pl/mam.




tagi: DHL , logistyka , przesyłki kurierskie ,