Wiadomości

Drobimex znacznie zwiększa sprzedaż na zagranicznych rynkach

Czwartek, 11 lipca 2019
Aż 80% produkcji szczecińskiego przedsiębiorstwa Drobimex wysyłane jest na eksport nie tylko do krajów europejskich, ale także do Azji i Afryki. Obecnie produkty firmy sprzedawane są już w ponad 30 krajach. Stale rośnie również sprzedaż jej wyrobów na krajowym rynku. W ostatniej dekadzie firma podwoiła produkcję dzięki rozbudowie i modernizacji swoich zakładów, na co przeznaczono ponad 65 mln euro.
Polska jest największym producentem mięsa drobiowego w Unii Europejskiej. Według szacunków Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w 2019 roku krajowa produkcja drobiu zwiększy się o kolejne 8,5%, a sprzedaż zagraniczna wzrośnie o ok. 10% i stanowić będzie prawie 44% produkcji.

Jednym z wiodących przedsiębiorstw drobiarskich na polskim rynku jest firma Drobimex, która w ostatniej dekadzie podwoiła produkcję swoich wyrobów. Dzięki wielomilionowej inwestycji w najnowocześniejsze w Europie linie technologiczne produkcja mięsa w szczecińskim zakładzie wzrosła z ponad 153 tysięcy ton miesięcznie w 2009 roku do prawie 384 tysięcy ton w 2019 roku. Z kolei produkcję wędlin zwiększono z 30 do 300 ton miesięcznie dzięki wyposażeniu goleniowskiego zakładu w nowoczesną linię plasterkowania i pakowania wędlin, której koszt wyniósł ponad 5 mln euro.

Tak duże zwiększenie sprzedaży wiąże się nie tylko ze wzrostem popytu na wyroby drobiowe w kraju, ale także z silną ekspansją firmy na rynki zagraniczne. Eksport wynosi już ok. 80% obrotów firmy. - Część naszych wyrobów sprzedawana jest na rynkach Unii Europejskiej, jednak sukcesywnie zwiększamy też eksport do krajów spoza UE. W tej chwili są to 23 państwa w Azji i Afryce. Jesteśmy też w trakcie uzyskiwania pozwoleń na eksport do Singapuru, na Kubę czy do Chin – mówi Klaus Roppel, prezes firmy Drobimex.

Obecnie Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej i jednym z pięciu na świecie dopuszczonych do eksportu drobiu do Chin.– Ponowne otwarcie rynku chińskiego na polski drób jest ogromną szansą dla krajowej branży drobiarskiej. Kurze łapki, będące przysmakiem chińskich konsumentów, są w Państwach Środka tak cenionym produktem, że ich cena jest porównywalna do ceny piersi kurczaka na naszym rynku – wyjaśnia Klaus Roppel.

Duży wpływ na zwiększanie eksportu ma także dobra jakość wyrobów firmy, którą potwierdzają liczne certyfikaty, m.in. uznawany na całym świecie certyfikat BRC oraz bardzo ceniony w Unii Europejskiej certyfikat QS gwarantujący bezpieczeństwo żywności i pasz. – Pod względem jakości spełniamy wszystkie wymogi polskie i europejskie. Audyty wykonywane przez ekspertów na potrzeby certyfikacji potwierdzają najwyższą jakość każdego etapu wytwarzania drobiu – od wylęgu i hodowców po produkcję i transport – dodaje prezes Drobimexu.

Obecnie na obszarze UE towar producenta trafia m.in. do Niemiec, Holandii, Bułgarii, Słowacji, Hiszpanii, Anglii, Irlandii, Danii, Austrii, na Maltę czy na Litwę. Poza Unią produkty Drobimexu sprzedawane są m.in. w RPA, Kongo, Serbii, Kuwejcie, Azerbejdżanie, Mozambiku, Ghanie, na wyspie Reunion i Seszelach.

Przeprowadzona pod kierownictwem Klausa Roppla rozbudowa i modernizacja obu zakładów dwukrotnie zwiększyła możliwości produkcyjne firmy Drobimex. Przez 10 lat zarządzania uczynił on z niewielkiej, szczecińskiej firmy jednego z czołowych producentów drobiu na polskim rynku oraz konkurencyjnego dostawcę na rynku europejskim. Przedsiębiorstwo jest także jednym z największych pracodawców w regionie, który zatrudnia obecnie ok. 800 osób. Unowocześnianie i rozwój firmy Drobimex to największa inwestycja grupy kapitałowej PHW poza granicami Niemiec. Dzięki wielomilionowym nakładom finansowym zakłady produkcyjne Drobimexu należą do najnowocześniejszych w Europie, a spółka stała się jednym z ważniejszych partnerów koncernu PHW.



tagi: Drobimex, sprzedaż, rynek zagraniczny,