Nowości

Śniadania dla bezglutenowców

Czwartek, 06 grudnia 2018
Dieta bezglutenowa jest prostsza niż się wydaje, a jej wprowadzenie nie musi być problemem. Ulubione śniadaniowe przysmaki można przygotować dobierając alternatywę dla uczulających zbóż. Dzięki rosnącej popularności takich produktów możemy je z łatwością kupić w większości sklepów. Sprawdź, jak odczarować z pozoru trudne, bezglutenowe początki dnia.
Dieta bez glutenu, czyli jaka?

Gluten jest mieszanką białek gluteliny i gliadyny, które znajdują się w pszenicy, życie, jęczmieniu i owsie. Choć gluten pochodzi z roślin, znajdziemy go również w takich produktach, po których nie spodziewalibyśmy się jego obecności, np. wędlinach. Dlatego wprowadzanie diety bezglutenowej wiąże się z pożegnaniem się z przysmakami zbożowymi, mięsami w panierce, wędlinami zawierającymi gluten, czy napojami z dodatkiem słodu jęczmiennego. Czym zastąpić ulubione składniki?


Jajka po benedyktyńsku na toście z szynką

Składniki:
•    2 jaja
•    2 kromki chleba bezglutenowego
•    6 plastrów Szynki wędzonej wieprzowej Znakomita marki Konspol
•    garść rukoli
•    oliwa z oliwek do posmarowania tostów
•    szczypiorek

Przygotowanie:
Zagotuj wodę z octem, chleb posmaruj oliwą z oliwek. Na wierzch połóż plastry szynki wędzonej wieprzowej Znakomitej marki Konspol. Podpiecz w piekarniku około 2 minuty w temperaturze 220 stopni Celsjusza. Czas przygotować jajka – wbij je do osobnych miseczek, zagotuj wodę w rondlu, a następnie dodaj 1 łyżkę octu i szczyptę soli, zamieszaj łyżeką robiąc wir. Kiedy woda będzie wprowadzona w ruch należy szybko wlać pierwsze jajko do gotującej cieczy i gotować przez około 2 minuty aż całe białko będzie ścięte, a żółtko pozostanie płynne. Gdy szynka się zarumieni, wyjmij całość z piekarnika, posyp rukolą i połóż gorące jajka z wody. Całość posyp pokrojonym szczypiorkiem.


Hiszpański omlet

Składniki:
•    2 jaja
•    2 łyżki majonezu
•    natka pietruszki
•    szczypta pieprzu czarnego
•    oliwa z oliwek
•    Kiełbaski z fileta kurczaka marki Konspol
•    1 cebula
•    1 pomidor

Przygotowanie:
Nagrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza. W misce roztrzep jajka, dodaj majonez, natkę pietruszki i pieprz, a następnie odstaw na bok. Pokrój kiełbaski, rozgrzej oliwę na patelni i podsmaż ją. Dodaj pokrojoną cebulę i smaż około 5 minut. Dodaj pokrojone w kostkę pomidory, wlej wcześniej przygotowana masę jajeczną i podgrzewaj na średnim ogniu przez 2 minuty. Patelnię wstaw do nagrzanego piekarnika na 15 minut.


Zapiekane kanapki z szynką i rukolą

Składniki:
•    4 kromki bezglutenowego chleba tostowego
•    garść rukoli
•    4 plasterki bezglutenowej Szynki z indyka marki Konspol
•    1 pomidor
•    4 plasterki sera
•    masło czosnkowe

Przygotowanie:
Kromki chleba posmaruj masłem czosnkowym, na dwóch z nich ułóż 2 plasterki sera, Szynkę bezglutenową z indyka marki Konspol, rukolę i 2 plastry sera. Całość przykryj pozostałymi 2 kromkami i włóż do opiekacza na 3 minuty.



tagi: dieta bezglutenowa, Konspol, przepisy kulinarne,