Kategorie produktów

Wywiad z Karoliną Klimaszewską, Kierownik ds. Marketingu i Promocji, Pol-Foods.

Poniedziałek, 01 października 2018 HURT & DETAL Nr 09/151. Wrzesień 2018
O trendach żywieniowych, nowym bezglutenowym musli oraz promocji marki Sotelli opowiada Karolina Klimaszewska, Kierownik ds. Marketingu i Promocji, Pol-Foods.
Trendy żywieniowe to poszukiwanie produktów z czystą etykietą, bez GMO, glutenu, itp. Oferta firmy Sotelli stanowi odpowiedź na te trendy. Jak ocenia Pani pozycję marki na rynku?

Makarony Sotelli to produkt spełniający wszystkie oczekiwania współczesnego konsumenta. Bardzo prosty, a zarazem wysokiej jakości skład, na który składa się własnej produkcji mąka kukurydziana i woda – to tylko jeden z atutów tego produktu. Nasz makaron jest przede wszystkim bardzo smaczny. Dzięki najlepszym włoskim maszynom i najnowszej technologii, przy użyciu dwóch składników jesteśmy w stanie wyprodukować bardzo smaczny makaron, do tego bez szkodliwego glutenu, bez GMO oraz odpowiedni dla wegan. Taki produkt do tej pory nie istniał. Pozycja marki Sotelli po dwóch latach obecności na rynku szacuje się bardzo wysoko. W Polsce jesteśmy jedynym producentem bezglutenowego makaronu kukurydzianego.

Oferta makaronowa Sotelli jest zróżnicowana pod względem kształtów, rodzajów, a także opakowań. Jak ważne dla konsumenta jest opakowanie?

Opakowanie to pierwsze z czym styka się konsument. Musi więc zatem przyciągać, interesować, zachwycać. Dopiero kolejnym krokiem jest cena i smak. My mamy wszystko: piękne, eleganckie i niepowtarzalne opakowania, cenę dostępną dla każdego oraz smak. Do tego różnorodność. W swojej ofercie Sotelli proponuje aż 16 różnych kształtów, z czego 3 skierowane są do najmłodszych. Mamy makarony warzywne w pięciu ciekawych smakach (marchew, dynia, szpinak, pomidor, burak) oraz w pięciu różnych kształtach (penne, fusilli, spaghetti, alphabet, animals).

Nowością w ofercie są bezglutenowe musli – proszę przybliżyć naszym Czytelnikom te produkty.

Musli kukurydziane to mieszanka kasz ekspandowanych (kukurydzianej i jaglanej) oraz owoców liofilizowanych i suszonych. Tak skomponowany zestaw składników gwarantuje odpowiednią dawkę zdrowych węglowodanów pożądanych zwłaszcza przed rozpoczęciem pracowitego dnia. W swojej ofercie Sotelli wprowadziło trzy smaki: suszone jabłko z rodzynkami i jagodą goji, liofilizowane truskawka z żurawiną i maliną oraz liofilizowana malina i czarny bez. Nasze musli to doskonałe produkty dla wszystkich tych, którzy chcą prowadzić zdrowy tryb życia oraz szukają ciekawych smaków. Są one nie tylko zdrowe, bo nie zawierają glutenu, GMO oraz są odpowiednie dla wegan ale również wersja z jabłkiem zawiera mleko bez laktozy, dlatego wszystkie trzy rodzaje są opracowane tak, by spożywać mogli je dosłownie wszyscy. Tak jak nasz makaron. Chcemy, aby wszystkie nasze produkty były przede wszystkim smaczne, natomiast ich walory jak bezglutenowość czy możliwość spożywania przez wegan – to tylko wartości dodane, które podnoszą atrakcyjność naszych produktów.

Czy wprowadzenie nowości na rynek wiąże się ze wsparciem reklamowym w mediach?

Na chwilę obecną marka Sotelli jest po zakończonej, bardzo dużej kampanii reklamowej. Podjęliśmy działania nie tylko w TV czy radio, ale również wykorzystaliśmy możliwości kampanii outdoorowej czy też internetowej. Produkcja naszego mini serialu, pt. „Makaronowy zawrót głowy” zakończyła się sukcesem. Nowe działania marketingowe obejmujące już również nowe produkty przewidziane są na początek nowego, zbliżającego się 2019 roku, co oczywiście nie znaczy, że na chwilę obecną nie promujemy naszych produktów. Dział Marketingu i Promocji czynnie uczestniczy w różnego typu akcjach, gdzie prezentujemy nasze produkty. Już we wrześniu wybieramy się na targi do Chin. Cała końcówka roku zaplanowana jest jako bardzo aktywny czas pod względem targów. W październiku marka Sotelli wybiera się promować swoje produkty do Paryża na targi SIAL, natomiast w listopadzie planujemy zaprezentować się na bezglutenowych targach w San Mateo/ San Francisco, gdzie produkty bezglutenowe wiodą prym i są na topie. Najważniejsze jednak dla nas jest to, że marka Sotelli jest już szeroko rozpoznawana i kojarzona z bardzo wysoką jakością produktu, dzięki czemu kampanię możemy skierować na zapoznawanie z nowościami, a nie na zapoznanie się z marką.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka



tagi: trendy żywieniowe , bezglutenowe musli , Sotelli , Karolina Klimaszewska , Pol-Foods ,