Nieskategoryzowane

Wysoki wzrost zysku w pierwszym półroczu. Dobre prognozy na cały 2007 rok Grupy Żywiec S.A.

Sobota, 29 września 2007
Warszawa, 29 sierpnia 2007 roku – Zarząd Grupy Żywiec S.A. przedstawił skonsolidowane wyniki finansowe jakie uzyskała Grupa w pierwszym półroczu 2007 roku. Duży wzrost zysku po sześciu miesiącach daje mocną podstawę do dobrych rokowań, co do wyników Grupy
w całym 2007 roku.

• Skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła o 19%, i osiągnęła 1 709 mln złotych. Skonsolidowana wielkość sprzedaży osiągnęła poziom 5,79 mln hl, czyli ponad 14% więcej niż w I półroczu 2006 roku.
• Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wzrósł o 58% i wyniósł 317 mln złotych.
• Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 244 mln złotych, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku aż o 69%.

„Osiągnięte wyniki na pewno cieszą i pokazują, że przyjęta przez naszą firmę długoterminowa polityka wzrostu organicznego działa i przynosi efekty.” - powiedział Chris Barrow, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

Pierwsze półrocze stało pod znakiem wzrostu sprzedaży, głównie za sprawą najważniejszych marek z portfela Grupy Żywiec. Większość z nich zajmuje czołowe miejsca w ważnych segmentach rynkowych. Marka Heineken, bezsprzeczny lider segmentu piw międzynarodowych premium, jest również najbardziej innowacyjną marką na polskim rynku piwa. Jej wzrost sprzedaży wyniósł 21%. Dużym sukcesem sprzedażowym tej marki jest wprowadzone w pierwszej połowie tego roku pięciolitrowe opakowanie „Draught Keg.”
Jest to pierwsze tego typu opakowanie pozwalające na utrzymanie niezmiennej jakości piwa przez 30 dni od otwarcia. Marka Żywiec zanotowała ponad 15,5 % wzrost i stale powiększa dystans od innych marek w segmencie marek krajowych premium.

Dobre wyniki miała inna z głównych marek Grupy Żywiec – Warka. W pierwszej połowie tego roku dynamika jej sprzedaży wyniosła ponad 31%. W przypadku tej marki sprawdza się strategia budowania mocnej pozycji rynkowej w poszczególnych regionach Polski. Warka zyskała już uznanie konsumentów, czego najlepszym przykładem może być prestiżowa nagroda konsumencka „Laur Konsumenta”, którą marka ta uzyskała w kategorii – najlepszy smak.

Tradycyjnie dobre wyniki odnotowują największe marki regionalne Grupy Żywiec – Specjal, jedyna marka regionalna znajdująca się wśród 10-ciu największych marek
w Polsce i Królewskie, wicelider warszawskiego rynku. 

W pierwszym półroczu tego roku Grupa Żywiec odnotowała dalszy wysoki wzrost eksportu wynoszący 47%. Na tradycyjnych rynkach, takich jak Wielka Brytania
i Irlandia, czy Niemcy, sprzedaż marek Grupy wzrosła o odpowiednio 30% i 60%. Niekwestionowanym liderem pozostaje marka Żywiec, która zdobywa coraz większe uznanie wśród konsumentów nie mających polskiego pochodzenia. Rosnąca popularność tej marki
na wyspach spowodowała, że Żywiec, jako jedyna polska marka, był obecny ze swoją ofertą gastronomiczną na „Bar Show” - największych targach gastronomicznych organizowanych
w Wielkiej Brytanii. Żywiec utrzymał również pierwsze miejsce na dwóch najważniejszych rynkach Ameryki Północnej – w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

„W eksporcie widzimy dalszy potencjał wzrostu. Szczególnie marka Żywiec ma wszystkie atrybuty, aby stać się polską ikoną piwa obecną i rozpoznawalną w wielu krajach.”
- skomentował Chris Barrow.

W dalszym ciągu Grupa Żywiec zamierza skupiać się na umacnianiu siły i pozycji głównych marek, a w szczególności marki Tatra, której proces odświeżenia rozpoczęty został
w pierwszym kwartale tego roku. Jego pierwsze efekty powinny być widoczne w 2008 roku. Wśród największych realizowanych projektów w tym roku należy wymienić dwa. Dokończenie tworzonego obecnie Centrum Finansowo – Księgowego Grupy Żywiec. Zgodnie z ostatecznymi założeniami ma ono przejąć pełną odpowiedzialność
za kompleksową obsługę finansową i księgową spółek Grupy do końca pierwszego kwartału 2008 roku. Zakładając stały wzrost sprzedaży, rozpoczęty został proces inwestycyjny mający na celu wzrost mocy produkcyjnych. Do końca pierwszego kwartału 2008 roku łączne moce produkcyjne browarów Grupy Żywiec S.A. wynosić będą 14 mln hl.

„Zarządzając tą firmą od kilku miesięcy kontynuuję wysiłek, jaki włożyli moi poprzednicy
w to, aby Grupa Żywiec poruszała się bezpiecznie drogą stałego rozwoju i budowy coraz
to silniejszej organizacji. Patrząc na portfel Grupy Żywiec widać, że posiadamy szerokie portfolio marek ze wszystkich segmentów rynku. Jest to element, który wyróżnia nas na tle naszej konkurencji i w naszej ocenie daje nam długookresową przewagę. Istnieją oczywiście możliwości, które wzmocnią naszą pozycję rynkową w długookresowej perspektywie. Będziemy pracować nad poprawą działań sprzedażowych i obsługi klienta,
co przyczyni się do podniesienia naszej konkurencyjności.” – dodaje Prezes Chris Barrow.


 

tagi: Grupa Żywiec,wyniki finansowe ,