Nowe smaki, nowe okazje
Podobnie jak klasyczny cytrynowy Radler od Warki, nowy radler produkowany jest z najwyższej jakości jasnego piwa Warka oraz lemoniady sporządzonej na bazie koncentratu soku jabłkowego. Choć na europejskim rynku linie radlerów rozwijają się najczęściej w kierunku smaków cytrusowych, Warka Radler oferuje konsumentom nowy wariant smakowy, zgodny z preferencjami smakowymi polskich konsumentów. Decyzja o wprowadzeniu wariantu jabłkowego została poprzedzona szeregiem badań konsumenckich, które Warka Radler Jabłko przeszła doskonale.
Radler to jeden z najpopularniejszych w Europie mixów piwa z lemoniadą. Receptura Radlera od Warki oparta jest na połączeniu 40% jasnego piwa Warka z 60% lemoniady sporządzonej na bazie koncentratu soków. Naturalnie mętny, lekki – o zawartości alkoholu na poziomie jedynie 2% – i pozbawiony nutki goryczy, Warka Radler jest wielkim hitem na rynku piwa od momentu wprowadzenia w czerwcu 2012 r. Już po 3 miesiącach, w szczycie sezonu, stał się liderem kategorii, osiągając udział w rynku na poziomie 1,2 %. W okresie obecności na rynku w 2012 roku (tj. od czerwca do grudnia), GŻ sprzedała ponad 200.000 hl Warki Radler.
Wraz z lekkim i orzeźwiającym smakiem radlera konsumenci odkryli nowe towarzyskie okazje - radler doskonale pasuje do majówkowego grilla, wakacyjnych imprez na świeżym powietrzu, a ze względu na swoją historię, nierozerwalnie związaną z rowerzystami, także na chwile smakowitego orzeźwienia po rowerowych wyprawach. Jego historia rozpoczęła się w roku 1922, kiedy to Franz Xaver Kugler, właściciel piwiarni w Monachium i zapalony rowerzysta, wobec kończących się zapasów piwa, stworzył dla swoich gości mieszankę piwa z cytrynową lemoniadą, nazywając ją Radlermass. Radler oznacza w języku niemieckim rowerzystę, a Mass litr piwa.
Strategia innowacji
Za rynkowym sukcesem Radlera od Warki kryje się innowacyjna strategia Grupy Heinekena, większościowego udziałowca Grupy Żywiec i jednocześnie największego producenta nie tylko piwa, ale i radlerów w Europie. W swoim światowym portfolio ma obecnie 20 marek radlerów, z których niektóre obecne są w kilku krajach, jak na przykład wprowadzony w marcu 2013 r. Foster’s Radler (Wielka Brytania), Gosser (Austria) czy Zlaty Bazant (Słowacja).
W odpowiedzi na zmiany w preferencjach konsumentów, którzy poszukują lekkich napojów, w 2012 r. Grupa Heineken postawiła na rozwój tego segmentu w Europie środkowej i wschodniej, wprowadzając radlery w 8 krajach, m.in. w Polsce, Rumunii, w Bułgarii, a także rozwijając ich linie tam, gdzie były obecne już wcześniej, np. w Chorwacji, Austrii czy w Czechach. Lekkość i naturalny, owocowy smak radlerów przyciągnęły także zupełnie nowych konsumentów, którzy dotychczas w ogóle nie sięgali po piwo.
Radlery są dynamicznie rozwijającą się kategorią w całej Europie – w Austrii radlery stanowią dzisiaj 6,9% rynku piwa, na Węgrzech 5,7%, a w Chorwacji jest to 9,5% (dane: Heineken International za 2012).
Oprócz klasycznego smaku cytrynowego radlera, w wielu krajach występują także różne wariacje smakowe, np. austriackie Gösser Natur Radler Kräuter (z dodatkiem aromatycznych ziół alpejskich) i Zipfer Limetten Radler (lekkie piwo z sokiem z limonki), słowackie Bažant Radler (mix sławnego Zlatego Bažanta i soku cytrynowego, lub grejpfrutowego), a na Węgrzech popularnością cieszy się gruszkowy radler Soproni.
Lekko i smakowicie na rynku
Nowy jabłkowy wariant Radlera od Warki dostępny będzie w tych samych opakowaniach, co wariant cytrynowy, tj. w butelce zwrotnej 500 ml, puszce 500 ml i 4-paku puszek 500 ml. Również rekomendowana cena będzie identyczna, jak cena klasycznego radlera o smaku cytrynowym (cena sugerowana za butelkę to 2,89 zł, a za puszkę 3,50 zł).
Warka Radler w dwóch smakach będzie wspierana komunikacyjnie kampanią ATL. Przewidziane są też akcje samplingowe i akcje specjalne, a także specjalne zestawy materiałów do punktów sprzedaży.
Za kampanię ATL odpowiada agencja Just, BTL-em zajmuje się Man at Work, agencja Hypercrew odpowiada za strategię i działania w internecie, a za działania PR odpowiedzialna jest agencja Roots PR.