Shop Doctor

Sposób na kryzysowe lęki

Piątek, 19 kwietnia 2013 HURT & DETAL Nr 04 (86) / 2013 (Kwiecień)
Zamiast na oślep ciąć koszty, bo właśnie podrożała benzyna albo znowu pogorszył się kurs złotego, warto w czasie kryzysu zainwestować w przyszłość. Tym bardziej, że trudne czasy w nowym świetle stawiają codzienne zagrożenia. Dziś nawet pożar lub zalanie może zdecydować czy sklep, restauracja albo hotel przetrwa na rynku.
Podczas kryzysu niebezpieczne dla firm stają się nawet te zagrożenia, które w lepszych czasach nie byłyby wcale tak poważne. Pożar, wybuch czy zalanie w skrajnych przypadkach mogą dzisiaj doprowadzić do upadku przedsiębiorstwa. Bo co jeśli nie ma za co odbudować zniszczonego majątku firmy, a o kredyt z banku już nie jest tak łatwo? Rozwiązaniem jest odszkodowanie, o ile polisę dobrano do potrzeb firmy. Ubezpieczając sklep, restaurację czy hotel, trzeba się skupić na najważniejszych ryzykach. Co może się zdarzyć w konkretnym przypadku – zalanie, napór śniegu, a może przepięcie? Warto wybrać ubezpieczenie, które odpowiada budżetowi firmy.

Tnąc koszty, szefowie zwalniają pracowników albo zatrudniają tych ze słabszymi kwalifikacjami, bo mogą im płacić mniej. Ale to krótkowzroczne decyzje. Koszty reklamacji, a nawet przegranych procesów o odszkodowania za szkody zawinione przez słaby personel są wielkim zagrożeniem dla przedsiębiorców bez ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Nie warto na nim oszczędzać. Można za to zmniejszyć jego cenę, nawet o połowę, poprzez wprowadzenie procentowego udziału własnego w szkodzie.

Ofertę ubezpieczeniową można dopasować do każdego biznesu. Poza tym daje ona komfort budżetowania – dzięki pakietowej formule zakres ochrony można dowolnie łączyć, tak by obniżyć składkę. To właśnie kryzys bywa bodźcem dla śmiałych decyzji biznesowych. Jedną z nich jest nowe spojrzenie na ubezpieczenie. Nie opłaca się traktować go jako kolejny zbędny koszt, ale jako inwestycję w przyszłość.

Zapamiętaj!
Kupując dopasowane do Twoich potrzeb ubezpieczenie, w rozsądnej cenie:

•    skup się na najważniejszych ryzykach (tych, których się obawiasz),
•    wykup ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (zwłaszcza jeśli zatrudniasz pracowników),
•    wybierz ubezpieczenie w pakiecie (kupujesz więcej ryzyk za mniej).

Ubezpieczenie to inwestycja w Twój bezpieczny biznes.

Magdalena Kanarek, Główny Specjalista w Biurze Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw (STU Ergo Hestia SA)

tagi: ubezpieczenie , sklep , Hestia ,