Nieskategoryzowane

British American Tobacco wprowadza nowe Międzynarodowe Standardy Marketingowe 2007

Sobota, 29 września 2007
Międzynarodowe Standardy Marketingu Produktów Tytoniowych British American Tobacco to wewnętrzne regulacje firmy dotyczące kwestii marketingu wyrobów tytoniowych. Po raz pierwszy Standardy zostały wprowadzone w 2001 roku na wszystkich rynkach British American Tobacco. W 2007 roku firma wprowadziła nowe, bardziej precyzyjne zapisy do treści Standardów, tak, aby były one kompatybilne ze zmieniającym się otoczeniem społeczno-prawnym i rozwojem nowych kanałów komunikacyjnych. Standardy 2007 zostały między innymi uzupełnione o szczegółowe procedury weryfikacji wieku i odpowiedzialnego używania nowo pojawiających się kanałów komunikacji z konsumentem.

Standardy są spójne na poziomie globalnym i szczegółowo odzwierciedlają zobowiązania firmy względem odpowiedzialnego marketingu. Celem Standardów jest „podnoszenie poprzeczki” dla globalnego przemysłu tytoniowego poprzez ustanowienie punktu odniesienia często bardziej restrykcyjnego niż obowiązujące w danym państwie prawo.

Standardy pokrywając cały obszar marketingu wyrobów tytoniowych oraz komunikację z konsumentami zakładają, iż:
• komunikacja nie będzie skierowana do nieletnich ani nie będzie dla nich atrakcyjna;
• komunikacja nie będzie przedstawiać znanych osób albo sugerować, że korzystanie z produktów tytoniowych ma pozytywny wpływ na sukces sportowy, zawodowy, społeczny lub seksualny;
• komunikacja nie będzie umieszczana na ogólno dostępnych stronach internetowych, w kinach publicznych w radiu;
• nie można sponsorować przy pomocy marek tytoniowych żadnego wydarzenia lub działania;
• bezpośredni kontakt z konsumentami w związku z produktami tytoniowymi jest możliwy tylko w przypadku zweryfikowania wieku i ustalenia, iż osoba jest pełnoletnia
• próbki wyrobów tytoniowych mogą być przekazywane jedynie na podstawie prośby konsumenta;
• wszystkie materiały zawierające informację o wyrobach tytoniowych będą zawierać ostrzeżenie zdrowotne;
• nie można bezpośrednio ani pośrednio przekazywać do używania wizerunków marek wyrobów tytoniowych w filmach, sztukach teatralnych itp.
Jesteśmy firmą z branży tytoniowej. Zdajemy sobie sprawę, iż nasza działalność jest często postrzegana tylko i wyłącznie z perspektywy naszych produktów i wszystkich implikacji, które ze sobą niosą. Niemniej jednak nasze działania, a między innymi Międzynarodowe Standardy Marketingu, które dobrowolnie przyjęliśmy, są dowodem stosowanych przez nas wysokich norm odpowiedzialności społecznej.

tagi: British American Tobacco,BAT ,