Żywca cechuje przywiązanie do dbałości o detale, spójność wizerunku we wszystkich kanałach sprzedaży oraz wyznaczanie standardów w swojej kategorii. Jest to pierwsza polska marka piwa, która wprowadziła na rynek butelkę z unikalnymi tłoczeniami. W tym roku przyszedł czas na kolejne innowacje i towarzyszące im zmiany, które nie tylko udowodniają, że Żywiec jest najlepszym polskim piwem premium, ale również będą miały znaczący wpływ na podnoszenie kultury spożywania piwa w Polsce.
Charakter premium Żywca podkreślają nowe opakowania. Zmianie uległa faktura puszki, na której pojawiły się dodatkowe tłoczenia. Produkt wyposażony został także w unikalną zawleczkę z wizerunkiem korony habsburskiej, będącej symbolem najwyższej jakości. Marka zadbała także o to, aby konsumenci zawsze byli pewni, że otwierany przez nich Żywiec będzie świetnie smakował. Nowa puszka, jako jedyna w Europie, posiada termoaktywny wskaźnik reagujący na zmianę temperatury. Kiedy symbol korony habsburskiej widoczny na opakowaniu zmienia kolor na niebieski to znak, że Żywiec jest już idealnie schłodzony. Ten sam wskaźnik widnieje na butelce. Przyjemność picia piwa zapewnia także niezwykle elegancka i funkcjonalna szklanka zaprojektowana przez Janusza Kaniewskiego, który pracował m.in. dla Ferrari czy Fiata. Jej profilowana bryła naturalnie dopasowuje się do dłoni, a barmanowi ułatwia odpowiednie dostawienie jej do nalewaka pod kątem 45 stopni, koniecznym do utworzenia idealnej piany.
Zdecydowano się również na uproszczenie kolorystyki – postawiono na trzy barwy marki: biel, czerwień i granat, dające intensywne i energetyczne zestawienia. Podkreślono wyrazistość bieli, dzięki której nowa puszka może bardziej wyróżnić się na sklepowej półce. Znaczącą zmianą jest wprowadzenie srebra, które wyraża nowoczesność Żywca. Tańcząca para nabrała dynamizmu i współczesnego wyglądu. Powrócono także do historycznej pisowni Ż – nie tylko z kropką, ale i z kreską.
W sklepach pojawi się wiele niestandardowych rozwiązań, m.in. plakaty reklamowe wykorzystujące technologię druku soczewkowego oraz owijki wielokrotnego użytku, umożliwiające tworzenie zabudowy modułowej. Ciekawe są również najnowsze ekspozytory mające regulowaną wysokość, zakończone specjalnie tłoczonym kluczykiem. Na uwagę zasługują także moduły półkowe, shelfstoppery 3D, wystający z półki moduł oraz specjalne multipacki z butelkami, tzw. szyny, które jako jedyne na rynku posiadają głębokie premium tłoczenia. Wprowadzeniu nowej puszki towarzyszy przygotowanie specjalnego gadżetu dla konsumentów w postaci Cooler Bagów dla 6, 8 oraz 12 puszek. W sklepach pojawią się również kominy z wyraźnym oznaczeniem nowego zapisu nazwy Żywiec (z kropką i kreską), stanowiące dodatkowy element wystający poza komin.
Na podłogach zamieszczone zostaną natomiast naklejki 3D, których specjalny druk sprawia, że puszki wyglądają jakby „wychodziły” z ziemi. Zmiany pojawią się także w kanale HoReCa. Marka postawiła tutaj na wyróżniający się projekt oraz wysoką jakość wykonania, co zapewnia jej doskonałą widoczność i rozpoznawalność w lokalach gastronomicznych. Oprócz nowej szklanki oraz dedykowanyej kolumny pojawią się takie materiały jak tace, parasole, meble czy rollbary. Wszystkie one podkreślają, jak ważne dla Żywca jest tworzenie odpowiedniej atmosfery, pozwalającej delektować się smakiem piwa.