Galeria Foto/Video - kraj

„Piotr i Paweł czyli QAFP na Święta i od święta”

Poniedziałek, 28 stycznia 2013
13 grudnia 2012 w siedzibie UPEMI odbyło się spotkanie inaugurujące kolejną odsłonę promocji systemu QAFP z udziałem przedstawicieli świata kultury. Znany i bardzo lubiany aktor - Paweł Królikowski poprzez udział w letniej kampanii “Moje wielkie zdrowe grillowanie” stał się pierwszym ambasadorem znaku jakości QAFP. W nowym projekcie realizowanym przez UPEMI pod hasłem „Piotr i Paweł czyli QAFP na Święta i od święta” dołączył do niego wybitny aktor, reżyser teatralny – Piotr Machalica, który stanie się partnerem do wspólnych rozmów o jedzeniu– lekkich i przyjemnych, ale jednocześnie edukujących – takich, które w sposób obrazowy przekazują istotne treści dotyczące QAFP grupie docelowej.
W tej odsłonie kampanii Paweł Królikowski będzie wtajemniczał Piotra Machalicę w zasady systemu jakości, przedstawiał mu zalety produktów sygnowanych tym znakiem. Jak powiedział podczas konferencji prezes UPEMI cieszy się, że tak wybitni przedstawiciele Kultury zdecydowali się wspierać ten ważny znak jakości żywności.

Paweł Królikowski kojarzony jest z naturalnością, wsią, dużą rodziną, wspólnymi spotkaniami rodzinnymi, tradycyjnymi obiadami, posiłkami przy jednym stole, przepisami wzorowanymi na kuchni rodziców i dziadków. Lubi gotować dla rodziny. 
 
Piotr Machalica, gwiazda filmów Kieślowskiego, Błońskiego, prowadzi luksusowy tryb życia. Uprawia sporty takie jak golf, nurkowanie. Jest singlem. Ma luksusowe nawyki. Gotuje dla siebie. Niekiedy urządza miniprzyjęcia dla najbliższych przyjaciół. Chętnie chodzi do dobrych restauracji. Stanowczo 
i zdecydowanie ocenia to, co kupuje. Dotyczy to też dań serwowanych w restauracjach. Jest bardzo wymagający, wręcz bezkompromisowy.

Koncepcja kreatywna kampanii opiera się na ich dialogach – krótkich i pełnych humoru. Obaj aktorzy odgrywają siebie samych. Akcja filmików odbywa się w teatrze, na planie filmowym, w garderobie teatru, itp.
 
W ramach kampanii przewiduje się realizację czterech filmików reklamowych, z czego wszystkie zostaną wyemitowane w Internecie,  jeden dodatkowo w telewizji w formie kampanii w bezpośredniej okolicy Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku.
 
Kampania odbywa się w okresie koniec XII’2012- koniec III’2013, w internecie, w wybranych tytułach prasowych i telewizji (okres świąteczny). 

Grupa docelowa żywności znakowanej QAFP to świadomi, wykształceni konsumenci z dochodami nieco powyżej przeciętnych, zarówno single jak i rodzice dorastających dzieci, są w wieku 35 - 58 lat, pochodzą z dużych miast lub miast/okolic satelickich wokół dużych miast. Ich wybory w grupie artykułów spożywczych są dyktowane czynnikami dodatkowymi poza ceną. Priorytetem dla tej grupy jest zdrowie i bezpieczeństwo rodziny. 
 
System gwarantowanej jakości żywności QAFP został opracowany w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego – UPEMI. QAFP doprowadził m.in. do rezygnacji z dodatków nieobojętnych dla zdrowia. System dopuszcza stosowanie jedynie niektórych dodatków funkcjonalnych i substancji uzupełniających tj. sól kuchenna, naturalne przyprawy i cukier. Doskonały smak i wyjątkowe wartości odżywcze – to największe zalety mięsa wieprzowego. 

Dla organizmu człowieka to przede wszystkim pełnowartościowe białko, bogate w aminokwasy egzogenne, których nie jest w stanie sam wytworzyć. Na dodatek wieprzowina to nie tylko bogactwo witamin z grupy B. Zawiera również składniki mineralne, takie jak fosfor, selen a przede wszystkim łatwo przyswajalne żelazo hemowe, które nie występuje w produktach roślinnych.
 
System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP obejmuje najszlachetniejsze elementy mięsa wieprzowego: schab, szynkę i karkówkę. 
 
Znak jakości QAFP na opakowaniu, jest dla konsumentów bardzo ważną informacją – oznacza, że ten produkt spełnia szereg restrykcyjnych wymogów. Jest kontrolowany już od samego początku, w myśl zasady, że każda czynność może wpłynąć na końcową jakość.
 
Hodowca zobowiązany jest do chowu odpowiednich ras świń, stworzyć odpowiednią infrastrukturę, w tym właściwą wentylację i oświetlenie. Określa się także zasady żywienia. Nie wolno dodawać do paszy antybiotykowych stymulatorów wzrostu i hormonów. Producent musi także zapewnić ubój minimalizujący stres i cierpienia zwierząt. 

Ta kampania ma na celu zainicjowanie mody na przemyślane wybory podczas zakupów, poprzez rozbudzenie świadomości konsumenckiej i propagowanie dobrych praktyk konsumpcyjnych (mniejsze zakupy żywności, ale za to wyższej jakości).

*Projekt finansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

tagi: QAFP , Piotr i Paweł , Paweł Królikowski , Piotr Machalica ,