Nieskategoryzowane

Nowa strategia marketingowa marki MAOAM

Wtorek, 24 kwietnia 2007
Firma Haribo, producent rozpuszczalnych gum do żucia marki Maoam, rozpoczyna działania skierowane do starszej grupy docelowej. Kampania reklamowa, której hasło przewodnie brzmi „Każdy może mieć kostkę”, opiera się na muzycznych spotach telewizyjnych. Wspierają ją działania w Internecie: reklamy na portalach dla dzieci i młodzieży oraz interaktywny konkurs muzyczny - Maoam Music Club. W roku 2007 działania reklamowe Maoam kierowane są przede wszystkim do grupy docelowej dzieci
i młodzieży w wieku od 7 do 14 lat. Hasłem przewodnim nowej koncepcji reklam jest „Każdy może mieć kostkę” - slogan wymyślony przez 9 – latka, fana gum rozpuszczalnych Maoam.

Koncepcja reklam odwołuje się do najpopularniejszych w tej grupie wiekowej rodzajów muzyki. Dla każdego z kilku stylów muzycznych przygotowano odrębny film reklamowy trwający 10 sekund
i przygotowany w technice animacji poklatkowej. Emisja pierwszego z nich rozpoczęła się 19 marca. Reklamę, której towarzyszą dźwięki muzyki disco, wykonano w konwencji klipu z Hollywood. Emisja spotów reklamowych potrwa do końca roku. Filmy pojawią się w TVP, TVN i Polsacie w pasmach przeznaczonych dla młodych widzów oraz na kanałach dziecięcych – Jetix, Cartoon Network, Zig Zap i Mini Mini.

Każdej z odsłon telewizyjnej kampanii reklamowej towarzyszyć będą również kolejne odsłony konkursu Maoam Music Club na stronie www.maoam.com. Celem projektu przeznaczonego dla dzieci i młodzieży w wieku 7 – 14 lat jest zapewnienie alternatywnej formy spędzania wolnego czasu, umożliwienie rozwoju zainteresowań i wyszukanie młodych dj-skich talentów. Do jury konkursowego zaproszono Kasię Nowicką – Novikę oraz Marka Kościkiewicza. Konkurs polega na zmiksowaniu własnego utworu muzycznego z dźwięków udostępnionych na stronie internetowej.

Kampanii TV oraz konkursowi internetowemu towarzyszyć będą również działania reklamowe
prowadzone w Internecie na portalach typu: Wp.pl, Interia.pl, Kurnik,pl, Bravo.pl.

Za koncepcję, kreację i realizację działań reklamowych oraz grafikę strony Maoam Music Club odpowiada studio Krutowicz.com. Pomysłodawcą i koordynatorem konkursu Maoam Music Club oraz prowadzącym działania public relations dla marki Maoam jest Effective Public Relations. Zakupu mediów dokonał dom mediowy Media Group.

Informacje o firmie:
HARIBO to istniejący od 1920 roku producent żelków, pianek i gum rozpuszczalnych znanych na całym świecie.
W swojej ofercie ma kilkaset rodzajów produktów HARIBO, pianek Marshmallows oraz gum rozpuszczalnych MAOAM o imponującym bogactwie kształtów, kolorów i smaków. Firma produkuje swoje wyroby w 18 fabrykach na świecie a jej produkty są kupowane przez dzieci i dorosłych w ponad 100 krajach. HARIBO produkuje dziennie 80 milionów Złotych Misiów. Z ich rocznej produkcji mógłby powstać łańcuch otaczający trzykrotnie ziemię! W Polsce HARIBO obecne jest od 1992 roku. Wysoką jakość produktów Haribo potwierdzają otrzymane nagrody
i wyróżnienia: „Superprodukt 2005”, „Produkt Roku. Innowacja 2006”, „Złota Odznaka Jakości 2006, „Top Innowacje” oraz „Lider Forum 2006”.

Kontakt dla prasy:
Joanna Stankiewicz, Effective PR
tel. (22) 822 07 52, e-mail: jstankiewicz@effectivepr.pl

Beata Falińska-Zubko, HARIBO
tel. (22) 836 11 92, e-mail: beata.falinska@pl.haribo.com

tagi: Maomam,strategia,wiadomości ,