Nieskategoryzowane

Superman pomoże pokonać konkurentów

Wtorek, 24 kwietnia 2007
Warszawa, 15 marca 2007 r. - 13 i 14 marca w hotelu InterContinental w Warszawie zebrało się ponad 30 największych na świecie firm licencyjnych. Zaprezentowały one swoje marki producentom, detalistom, nadawcom medialnym i firmom promocyjnym na jedynych tego typu targach w Europie Środkowo-Wschodniej. Biznes licencyjny to sprzedaż zezwoleń na użycie znaków handlowych na produktach, co ma doprowadzić do zwiększenia ich przewagi konkurencyjnej na rynku pełnym podobnych wyrobów. Odwiedzającymi targi byli przedstawiciele firm poszukujący licencji do wykorzystania na m.in. artykułach papierniczych, produktach spożywczych, zabawkach, odzieży, czy różnego rodzaju akcesoriach.

„Polscy producenci zdają już sobie sprawę, że nie wystarczy tylko dobry produkt za odpowiednią cenę – szukają jakiejś wartości dodanej dla swoich wyrobów, która pozwoli im wyróżnić się i osiągnąć sukces w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku” – powiedział Hakan Durdag, dyrektor zarządzający European Licensing Company (firmy posiadającej w swoim portfolio takie rentowne marki jak Batman, Superman czy Harry Potter).
„I dlatego to dla nas tak istotne przyjechać tutaj i pokazać nasze marki na tym niebywale chłonnym rynku” – podsumował Darran Garnham, dyrektor ds. międzynarodowych licencji 4Kids International (właściciel m.in. Teenage Mutant Ninja Turtles).

W tym roku wśród wystawców byli między innymi: The Walt Disney Company, United Media, New Line Cinema, Warner Bros. Consumer Products, VIP Merchandising, Sony, The Simpsons, National Basketball Association, Teenage Mutant Ninja Turtles,  Barbie, Simpsons, Snoopy i jak również właściciele licencji na wiele innych wizerunków postaci znanych z filmów animowanych i programów telewizyjnych, jak również z Hollywood (Nicole Kidman, Marilyn Monroe, Clark Gable) i świata muzyki (Beyonce, Pink, Snoop Dog).

Główni Sponsorzy tegorocznych targów to: United Media, (Snoopy, postaci Peanuts, Dilbert, etc.), Plus Licens (największa firma licencyjna w Europie Środkowo-Wschodniej) The Walt Disney Company i European Licensing Company (Warner Bros., Cartooon Network, New Line Cinema, etc.).

Więcej informacji na temat targów można znaleźć na stronie www.licensingforum.com.

Czym jest LF-CEE?

To bezpłatne dwudniowe targi, na których wystawiają się światowi liderzy świata rozrywki, sportu, mody, marek korporacyjnych, studiów animacyjnych, firm rozrywki dziecięcej oraz agencji licencyjnych. Są to jedyne licencyjne targi na rynku Europy Środkowo-Wschodniej i przez trzy ostatnie lata przyciągnęły setki odwiedzających.

Kto powinien odwiedzić LF-CEE? Producenci dóbr konsumpcyjnych, firmy promocyjne, nadawcy, koncerny medialne, producenci programów telewizyjnych, detaliści wszystkich branż, dystrybutorzy itp. Mają oni okazję spotkać się z właścicielami licencji na marki z całego świata, które mogliby użyć na swoich produktach, czy wykorzystać przy promocji swoich usług i podniesienia sprzedaży detalicznej. Licencjonowanie to biznes generujący obroty na poziomie 2 miliardów dolarów na świecie, a Europa Środkowo-Wschodnia to najmłodszy rynek używający licencji w celu podniesienia sprzedaży.

Dlaczego przyjść na LF-CEE? LF-CEE są jedynymi tego rodzaju targami stworzonymi specjalnie dla rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Wystawcy chcą zawrzeć transakcje i nawiązać kontakty handlowe reprezentantami firm odwiedzających targi.

Kto się wystawiał? Oto kilka z firm, które zaprezentowały się podczas tegorocznych targów: Disney Consumer Products, United Media (Snoopy, postaci Peanuts, Dilbert, itp.), Warner Bros. Consumer Products (Looney Tunes, Batman, Superman, itp.), Cartoon Network (The Powerpuff Girls, Tom & Jerry), New Line Cinema (Lord of the Rings, itp.), NBA Europe, 4Kids Entertainment (Pokemon, Yu-Gi-oh, Teenage Mutant Ninja Turtles), Plus Licens (największa firma licencyjna w Europie Środkowo-Wschodniej reprezentująca takie marki jak Bratz, Pucca, National Geographic, NHL, itp.), V.I.P. Entertainment & Merchandising (Shakira, PINK i Beyoncé), EEMC (The Simpson’s, Nickelodeon, itp.), Intercontinental Greetings (różni artyści), EMTV (programy dla dzieci takie jak Maya The Bee, Vicky the Viking, Tabaluga, itp.), Barbie i wiele innych (szczegóły dostępne na stronie www.licensingforum.com).

O organizatorach targów: Licensing Brands International specjalizuje się w organizowaniu targów licencyjnych na rynkach rozwijających się. LBI organizuje coroczną konferencję licencyjną w Ameryce Łacińskiej, trzydniowe licencyjne wydarzenie w Indiach oraz LF-CEE.

Kontakt:
Magdalena Klimkiewicz, specjalista ds. PR
MagdaKlimkiewicz@tlen.pl, tel. +48 505 96 22 98

Christine Annechino i Ernie Lustenring, Licensing Brands International
Christine@licensingforum.com; Ernie@licensingforum.com

tagi: targi ,