Pojawieniu się marki w Polsce towarzyszyła teasingowa kampania outdoorowa aoraz niestandardowe działanie, jakim było stworzenie w Metropolitan Building w Warszawie Emporio Peroni Non Shop Boutique – sklepu, w którym nie można było nic kupić, ani nawet do niego wejść. W sąsiedztwie butików takich renomowanych światowych marek jak Escada, Cartier czy Instytut Diora witryna Emporio Peroni intrygowała przechodniów przez dwa tygodnie zapowiedzią „Peroni Italy. Coming soon”. Uroczyste odsłonięcie zasłony ujawniło artystyczną instalację prezentującą ikonę włoskiego stylu – butelkę Peroni Nastro Azzurro na piedestale pilnie strzeżoną przez eleganckiego strażnika
o włoskiej urodzie.
Tego samego wieczoru starannie wyselekcjonowane grono VIP-ów oraz liderów opinii miało okazję poznać kwintesencję włoskiego pojęcia „La bella figura” podczas Peroni Evening - ekskluzywnego wernisażu prac Fabrizio Ferri – uznanego włoskiego fotografa mody i światowej sławy celebrities
w Domu Dochodowym w Warszawie. Do prezentowanych portretów takich sław uosabiających wewnętrzne piękno, radość życia i styl „La bella figura”, jak Susan Sarandon, Antonio Banderas, Charlize Theron, Isabella Rossellini, Sting czy Julia Roberts artysta dołączył fotografię butelki Peroni Nastro Azzurro jako ikony włoskiego stylu, mody i designu odzwierciedlającej najlepsze cechy Włochów, jak choćby nienaganny styl i dbałość o detale.
“Naszym celem jest rzucić wyzwanie tradycyjnej kulturze i marketingowi piwa, pozycjonując Peroni Nastro Azzurro jako markę aspiracyjną, zawierającą w sobie wrodzony, ponadczasowy styl, autentyzm i jakość.” - mówi Bogusław Biszof, Wiceprezes ds. Marketingu w Kompanii Piwowarskiej.
Chris Taylor, Dyrektor Marek Międzynarodowych w SABMiller podczas inauguracji marki w Polsce powiedział natomiast: “Peroni Nastro Azzurro to modelowy przykład posunięcia, jakie zrobiło SABMiller, by stać się firmą skoncentrowaną na markach i podążającą za konsumentem. Nasz pomysł jest prosty, ale niebanalny: włoski styl zamknięty w butelce. Dzięki niemu rzucamy wyzwanie tradycyjnemu marketingowi piwa i wchodzimy w strefę dotąd zarezerwowaną dla drinków, szampana
i wina, schlebiając gustom zarówno mężczyzn, jak i kobiet.”
Priorytetem w pierwszym etapie wprowadzenia Peroni Nastro Azzurro na polski rynek było zbudowanie wizerunku marki jako nowej ikony włoskiego stylu, mody i designu, będącej odzwierciedleniem pojęcia „La bella figura” – włoskiego określenia oznaczającego wewnętrzne piękno i elegancję zachowania oraz kwintesencję pasji, kunsztu, dbałości o detale i radości życia Włochów.
Kolejne aktywności marki, oparte na unikatowej strategii i metodologii polegającej na stopniowym, bardzo precyzyjnym budowaniu jej pozycji w świadomości konsumentów, pozwoliły nie tylko zbudować właściwy wizerunek Peroni Nastro Azzurro, lecz także wywołać potrzebę spróbowania stylu Peroni, skosztowania włoskiej radości życia, a nawet aspiracje bycia „La bella figura”.
W końcu 2006 roku wyłączny importer Peroni Nastro Azzurro w Polsce, Kompania Piwowarska podjęła decyzję o rozpoczęciu drugiego etapu wprowadzania marki na polski rynek i tym samym rozszerzenia dystrybucji marki - zaproszenia kolejnych konsumentów do świata Peroni.
Wyjątkowa marka wymaga wyjątkowego otoczenia i ekspozycji. Dlatego Peroni Nastro Azzurro jako piwo premium będzie dostępne wyłącznie w najbardziej ekskluzywnych, najmodniejszych, najbardziej stylowych miejscach – klubach, restauracjach i najlepszych hipermarketach w największych miastach i kurortach w Polsce. Prezentacja produktu zawsze odbywać się będzie w niestandardowy sposób.
Zgodnie ze strategią selektywnej dystrybucji Peroni Nastro Azzurro w Polsce marka w pierwszej fazie budowy dystrybucji pojawiła się w najbardziej stylowych klubach m.in. w Warszawie (Paparrazzi, Cynamon, You and Me Bar, Melodia), w Poznaniu (Tapas Dance, Sq, Fontanna Czekolady),
w Trójmieście (La vita i Coco w Gdyni, Cafe Ferber w Gdańsku), w Krakowie (Paparazzi Cafe Bar, Cień, Stalowe Magnolie, Zbliżenia), w Katowicach (Almi Cafe Restaurant, Grzesznicy w Niebie
i Muza w Sosnowcu), we Wrocławiu (Paparazzi, Lemoniada) i w Zakopanem w wybranych sklepach na Krupówkach.
W handlu tradycyjnym Peroni Nastro Azzurro obecne jest już w najlepszych sieciach lokalnych: Bomi w Trójmieście, Warszawie i Katowicach (marka dostępna w 12 punktach), Alma w Krakowie
i okolicach oraz w Warszawie (jak dotąd marka obecna w 7 punktach), a także w Poznaniu (sklep Złoty Grosz), Wrocławiu (sklep Feniks), Szczecinie (sklep Berti) czy Łodzi (Galeria Alkoholi).
Marka dostępna jest już także w sklepach należących do międzynarodowych sieci: Albert
(w Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście, Krakowie i Poznaniu), E’Leclerc (w Warszawie) czy Auchan (w Trójmieście).
W najbliższych planach marki jest dalszy rozwój dystrybucji w największych miastach Polski
– selekcja i lokali oraz najlepszych punktów sprzedaży – ekskluzywnych marketów o wzbogaconym asortymencie.
Peroni Nastro Azzurro
• Peroni Nastro Azzurro to numer jeden pośród włoskich piw importowanych do Wielkiej Brytanii.
• Peroni Nastro Azzurro zostało stworzone we Włoszech w latach 60-tych przez Peroni Group.
• Peroni Nastro Azzurro to intensywnie orzeźwiające piwo, które powstało w wyniku warzenia słodu otrzymanego z najlepszych, wysiewanych wiosną, ziaren jęczmienia z dodatkiem chmielu. Najwyższej jakości składniki
oraz jedyna w swoim rodzaju receptura gwarantują najwyższej jakości piwo premium lager.
SABMiller – Drugi na świecie producent piwa -
Marka Peroni Nastro Azzurro należy do portfela jednego z największych na świecie producentów piwa SABMiller plc, obecnego w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach. Portfel produktów grupy zawiera międzynarodowe marki takie jak Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro oraz Pilsner Urquell, jak również wyjątkowy wachlarz marek
– liderów rynku. Poza terytorium Stanów Zjednoczonych SABMiller plc jest również jedną z największych na świecie firm rozlewających produkty Coca-Coli.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2006 r. SABMiller plc osiągnęła zyski (przed opodatkowaniem; adjusted profit before tax) w wysokości 2,6 mld USD ze sprzedaży o wartości 15,3 mld USD.
W maju 2003 SABMiller nabył pakiet większościowy akcji Birra Peroni. Birra Peroni S.P.A. chlubi się bogatymi tradycjami i historią, której początki sięgają roku 1846, kiedy firma powstała za sprawą Francesco Peroni.
tagi: kompania piwowarska,kp,peroni,azzuro,piwo,piwa,browar, ,
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....