Wyceny wartości marek sporządzano biorąc pod uwagę nie tylko informacje przekazane przez zainteresowane firmy, ale także co ważne wyniki badania postrzegania marek wśród polskich konsumentów. Metodologia wykorzystana przy sporządzaniu rankingu nie uległa zmianie w stosunku do ubiegłorocznej edycji. Do przygotowania zestawienia wykorzystano metodę opłat licencyjnych, której istotą są „hipotetyczne opłaty licencyjne, jakie właściciel ponosiłby na rzecz licencjodawcy, gdyby nie posiadał prawa własności do marki.” Wysokość takiej opłaty ustalana jest z reguły w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.
Marki, które wyprzedziły Tyskie to marki dóbr inwestycyjnych lub usług tj. Telekomunikacja Polska – zajęła 1. miejsce w rankingu, kolejne 2. miejsce należało do Orlenu, pozycję 3. zajęło PZU, miejsce 4. - Era, 5. miejsce na liście zdobyło PKO BP oraz 6. – Plus GSM.
W rankingu biorą udział wyłącznie marki polskie, czyli takie, które zostały stworzone na polskim rynku i dla których polski rynek jest rynkiem wiodącym. Kraj pochodzenia właściciela marki nie ma znaczenia. Ranking ograniczony jest do marek reprezentujących dobra i usługi konsumpcyjne, w trzeciej edycji dodatkowo objął branżę finansową.
Tyskie to czołowa marka Kompanii Piwowarskiej, niekwestionowany lider polskiego rynku piwa. Cieszy się uznaniem konsumentów zarówno w kraju, jak i zagranicą. Tylko w ubiegłym roku wartość piwa Tyskie eksportowanego do Wielkiej Brytanii wzrosła o 200%, a wartość marki w porównaniu z poprzednimi dwunastoma miesiącami zwiększyła się niemal o 100 mln złotych i obecnie wynosi 893,7 mln złotych.
Nie bez powodu konsumenci darzą Tyskie tak wielkim zaufaniem - to ulubione piwo Polaków od wielu lat święci sukcesy zarówno w kraju jak i zagranicą. Ostatnim i najlepszym sukcesu polskiej marki piwnej za granicą jest fakt, iż do tej pory żadnej innej marce piwna na świecie nie udało się powtórzyć sukcesu, jakim było dwukrotne zdobycie przez Tyskie złotego medalu i Grand Prix w największym i najbardziej prestiżowym konkursie branży piwowarskiej The Brewing Industry International Awards, nazywanym często „piwnymi Oskarami”.
- Cieszy nas bardzo wysoka lokata marki Tyskie w świadomości klientów i ich zaufanie do najwyższej jakości naszego piwa – powiedział Andrzej Białasiewicz, senior brand manager marki Tyskie z Kompanii Piwowarskiej. – Jest to dla nas dowód, że przyjęte przez nas przed kilku laty i konsekwentnie realizowane założenia polityki marketingowej są właściwe i sprawdzają się. Konsumenci coraz częściej sięgają po marki piw warzone w browarach należących
do Kompanii Piwowarskiej. Dążymy do jak najpełniejszego zaspokajania potrzeb konsumentów, oferujemy im najwyższej jakości produkt. Staramy się być także jak najbliżej nich i ich codziennych spraw. Np. marka Tyskie mocno angażuje się w działania ważne dla lokalnej śląskiej społeczności lokalnych, wspierając inicjatywy pożyteczne i ważne dla regionu. Dziś, możemy już z całą pewnością powiedzieć, że te działania przynoszą doskonałe efekty – dodał Białasiewicz.
W rankingu najcenniejszych Polskich Marek 2006 oprócz Tyskiego doceniono jeszcze trzy marki z portfolio Kompanii Piwowarskiej. Bardzo dobrą - 21. w zestawieniu ogólnym, a 2. w zestawieniu sektora FMCG - pozycję zajmuje LECH, którego wartość w ciągu minionego roku wzrosła o 23%. 32. miejsce zajęła marka Żubr, a 55. marka Dębowe Mocne.
Ranking marek według wartości – miejsca od 1 do 10 - Rzeczpospolita Dodatek II, 28.11.2006r.
Lp Nazwa markiWartość marki
(mln zł) 2006
2.597,2
2 Orlen2.393,9
3 PZU1.924,1
4 ERA1.290,4
5 PKO BP1.237,1
6 PLUS GSM989,9
7 TYSKIE893,7
8 Bank Pekao SA769,6
9 Bank BPH756,3
10 Lotto676,0
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...