Skutkiem rozwiązania sojuszu będzie podział zespołu handlowego między obie firmy, zgodnie z postanowieniami umowy. Wszyscy zatrudnieni w nim pracownicy otrzymają adekwatne do zajmowanych obecnie stanowiska. Powstanie także konieczność zatrudnienia dodatkowej liczby osób. Najwięcej wakatów przewidziano na stanowiska przedstawicieli handlowych.
„Dla nas jako firmy, decyzja o zakończeniu sojuszu z Podravką ma zarówno pozytywne, jak i negatywne strony” – mówi Piotr Sieńko, Dyrektor Generalny Rieber Foods Polska S.A. „Minusem jest, na przykład, chwilowe zmniejszenie zespołu sprzedaży, co z kolei oznacza dla nas ograniczenie wpływu na półki sklepowe. Z drugiej jednak strony, siły sprzedaży będą mogły skupić się ponownie tylko na naszych markach, co powinno przyczynić się do powrotu do dynamicznego wzrostu sprzedaży, jaki odnotowaliśmy w 2005 roku” – dodaje Piotr Sieńko.
Funkcjonowanie połączonego działu sprzedaży, od momentu jego powstania do grudnia br., było efektywne pod względem wydajności kosztowej dla obu firm. Dla marki King Oscar, Rieber Foods Polska osiągnął zaplanowane na 2006 rok obroty.
W ramach marki Delecta wypracowano 95% zakładanego budżetu. Obroty ze sprzedaży Podravki osiągnęły 82% prognoz.
Partnerzy rozstają się w zgodzie, nie wykluczając współpracy w Polsce w przyszłości. Wszystkie zobowiązania wynikające z umów za 2006 r. pozostają zobowiązaniami Rieber Foods Polska.
Umowę o połączeniu swoich sił sprzedaży na rynku polskim firmy Podravka Polska Sp. z o.o. i Rieber Foods Polska S.A. podpisały 2 listopada 2005 r. W wyniku porozumienia powstał jeden dział handlowy, który obsługiwał sprzedaż produktów obu firm, znanych w Polsce pod markami: Vegeta, Delecta, Podravka i King Oscar. Łącznie oferowano sklepom 270 produktów.
tagi: podravka , rieber foods ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...