Nowa limitowana etykieta jest współczesną adaptacją oryginalnego projektu wykonanego w 1921 roku przez Cappiello na zlecenie Davide Campari.
Ugo Nespolo w swojej autorskiej wersji Campari 2012 wykorzystał mocno nasycone, soczyste barwy, nowoczesną linię oraz elementy graficzne charakterystyczna dla własnej twórczości.
"Po 20-letniej współpracy z marką Campari mam wrażenie, że w pełni kompleksowo i głęboko rozumiem jej wartości. To prawdziwy zaszczyt dla mnie, że zostałem poproszony o stworzenie mojej interpretacji legendarnej etykiety Spiritello stworzonej przed laty przez Leonetto Cappiello” - mówi Ugo Nespolo.
Stworzenie kolejnej limitowanej etykiety w historii Campari pokazuje, że jest to marka nowoczesna, podążająca zgodnie z nowymi trendami oraz podkreślająca swój wieloletni związek ze sztuką. Tworzenie serii limitowanych etykiet od lat pozwala tej włoskiej marce popularyzować znanych artystów i różne nurty art wśród masowego odbiorcy.
"Edycja limitowanej etykiety Campari 2012 jest hołdem dla oryginalnej „Spiritello” stworzonej ponad 90 lat temu przez Leonetto Cappiello. Jest to prawdziwy kamień milowy w historii firmy Campari doceniającej sztukę i teraz jest na stałe widoczny w Galerii Campari. Nowa etykieta jest efektowna, kolorowa i nowoczesna zarazem, jesteśmy pewni, że przyciągnie wzrok konsumentów” – podkreśla Andrea Conzonato, dyrektor ds. marketingu, Gruppo Campari. - „Marce Campari zawsze bliska była sztuka i design. Poprzez naszą nową etykietę chcemy podkreślić ducha marki i sprawić, by wyjątkowa sztuka stała się ogólnie dostępna, a także pragniemy celebrować nowy wizerunek Campari. Projekt doskonale odzwierciedla istotę Campari oraz sposób, w jaki ludzie delektują się tym trunkiem w towarzystwie swoich przyjaciół.”
Współczesne dzieło Nespolo będzie można oglądać w mediolańskiej Galleria Campari w części „Hall of Fame” obok szeregu innych klasycznych dzieł stworzonych dla marki w ciągu ostatniego stulecia.