Informacja kierowana do konsumenta powinna być prawdziwa, rzetelna, jasna, zrozumiała i niewprowadzająca w błąd. Odnosi się to także do posługiwania się przez przedsiębiorcę certyfikatami, znakami jakości i równorzędnymi oznaczeniami (np. atestami jakościowymi, atestami higienicznymi, aprobatami, znakami zgodności wyrobów, itp.) w celu promowania sprzedaży towarów. Ustawa z 23 sierpnia 2007 r. o nieuczciwych praktykach rynkowych uznaje za nieuczciwe praktyki rynkowe m.in. działanie lub zaniechanie ze strony przedsiębiorcy wprowadzające konsumenta w błąd. W szczególności taką praktykę stanowi posługiwanie się przez przedsiębiorcę certyfikatem, znakiem jakości lub równorzędnym oznaczeniem, jeżeli przedsiębiorca nie posiada do tego uprawnień, tzn. jeżeli w rzeczywistości oferowane przez niego produkty nie uzyskały takich oznaczeń lub przedsiębiorca utracił uprawnienie do posługiwania się oznaczeniami, które w przeszłości uzyskał. Za nieuczciwą praktykę rynkową może także zostać uznany brak oznaczenia produktu określonym oznaczeniem, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek w określonych okolicznościach.
Porady przygotowują prawnicy firmy prawniczej Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , certyfikat , certyfikaty , znak jakości , znaki jakości ,
Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje...
Podczas jubileuszowej konferencji Forum Odpowiedzialnego...
Kolejny raz dobre praktyki Hochland Polska dotyczące...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...