Nowości

Zmiany w portfolio Lipton Ice Tea

Czwartek, 19 kwietnia 2012 Autor: Maja Święcka,
Firma PepsiCo wzbogaciła ofertę produktów dostępnych na polskim rynku o nowe warianty herbat mrożonych Lipton Ice Tea słodzone ekstraktem z liści stewii - niskokalorycznej substancji słodzącej pochodzenia naturalnego. Od kilku lat polityka PepsiCo charakteryzuje się dążeniem do reformulacji portfolio produktowego, stawiając na rosnące wymagania dietetyczne i świadomość konsumentów. Wprowadzenie na rynek nowych smaków Lipton Ice Tea z dodatkiem ekstraktu z liści stewii jest przykładem realizacji przyjętej przez firmę strategii.

Należąca do PepsiCo marka Lipton Ice Tea jest liderem segmentu mrożonych herbat zielonych, który bardzo dynamicznie się rozwija od ostatnich trzech lat (tylko w samym 2011 roku odnotowano wzrost o 23% w stosunku do roku 2010)*. Wprowadzenie pierwszych na rynku wariantów smakowych z dodatkiem ekstraktu z liści stewii, stanowi potwierdzenie, że Lipton Ice Tea jest innowacyjną marką, która nadaje kierunek całej kategorii herbat mrożonych.

Ekstrakt z liści stewii nie zawiera kalorii i jest aż 300 razy słodszy niż cukier.  Dzięki temu możliwe jest produkowanie słodkich napojów o obniżonej kaloryczności. Zastosowanie tej rewolucyjnej rośliny sprawiło, że dwa nowe smaki Green Lemon oraz Green Mango  zawierają o 30% mniej kalorii względem innych herbat mrożonych dostępnych na rynku. Co ważne efekt ten osiągnięto dzięki słodyczy pochodzącej z naturalnego źródła (oba warianty Lipton Ice Tea nie zawierają konserwantów) przy utrzymaniu walorów smakowych.

„Zastosowanie ekstraktu z liści stewii w przypadku zielonych herbat Lipton Ice Tea wynika z głębokiej analizy rynku i zmieniających się potrzeb konsumentów. Od dawana obserwujemy trendy prozdrowotne i oczekiwania związane z ograniczeniem kaloryczności żywności. Jako wiodąca marka wśród herbat mrożonych wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom. Działania te są od dawna wpisane w strategię firmy PepsiCo” - mówi Anna Tutak-Kordyl, Dyrektor Generalna Kategorii Napojów Pepsi-Cola General Bottlers Poland.

Najnowsza propozycja Lipton Ice Tea łączy w sobie nie tylko antyoksydacyjne właściwości liści zielonej herbaty z egzotyczną nutą owoców, ale przede wszystkim stanowi mniej kaloryczną alternatywę dla herbat mrożonych dostępnych do tej pory na rynku. Ponadto, wyjątkowa kompozycja smaków nowych wariantów Lipton Ice Tea doskonale gasi pragnienie i zapewnia jeszcze większe orzeźwienie.

Nowe produkty zostały pozytywnie ocenione przez konsumentów, którzy podczas testów bardzo wysoko ocenili nowe smaki. Aż 72% badanych wyraziło chęć zakupu niskokalorycznego wariantu zielonej herbaty mrożonej Lipton Ice Tea Green Lemon**.

Zmiany w portfolio Lipton Ice Tea dotyczą także segmentu herbat czarnych. Od kwietnia, warianty Lemon oraz Peach, dostępne będą w nowej szacie graficznej, a ich smak będzie jeszcze pełniejszy i bardziej orzeźwiający.

* Nielsen, sprzedaż ilościowa herbat mrożonych w Polsce, 2011 r.
** Ipsos Marketing 11.2011 Concept & Product Test on Lipton Ice Tea Light

tagi: PepsiCo , Lipton Ice Tea ,