Auto

Nowy VW Caddy – przyjaciel detalisty

Piątek, 09 września 2011
Jeżeli potrzebujesz samochodu, który dowiezie Ciebie bezpiecznie zarówno po zakupy hurtowe, jak i na urlop – rozważ kupno nowego Volkswagena Caddy. Specjalnie dla czytelników miesięcznika Hurt & Detal sprawdziliśmy, czy warto wydać blisko 70 tysięcy netto, by stać się posiadaczem nowego Volkswagena Caddy Maxi Furgon.
Do testów redakcyjnych wybraliśmy najdłuższą wersję tego modelu, czyli Caddy Maxi Furgon 1.6 TDI 75 kW 5-G. Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających detalistów. Dużym atutem jest przestrzeń ładunkowa tego pojazdu (4,2 m3), pozwalająca na transport naprawdę dużych zakupów hurtowych, których masa może osiągnąć nawet 800 kg. Bezpieczny transport zapewnią dostępne w ramach wyposażenia dodatkowego szyny ułatwiające mocowanie ładunku montowane w ścianach bocznych.

Jeżeli chodzi o komfort jazdy, to śmiało mogę powiedzieć, że poczujecie się jak w samochodzie osobowym średniej klasy. Silnik 1.6 TDI o momencie 250 Nm pozwala na bardzo dynamiczną jazdę w każdym przedziale obrotów. Maksymalna prędkość jaką udało nam się osiągnąć, to 175 km/h.
Nowy Caddy Maxi Furgon wyposażony jest w 5-stopniową skrzynię biegów, która „chodzi” wyjątkowo lekko, a ergonomia deski rozdzielczej i wszystkich jej elementów zapewnia komfort obsługi podczas jazdy. Poziom spalania jest rewelacyjny. Jak na tak duży samochód (wymiary: 4876 x 2062 x 1836 mm) i dynamiczny silnik, spalanie na poziomie 7 litrów w cyklu miejskim i niewiele ponad 5 litrów na 100 km na trasie każe dać temu modelowi najwyższą notę.

AutoTest_VW_Caddy_02.jpg

Testowana jednostka doposażona została (opcjonalnie) m.in. ścianką działową z oknami, regulacją wysokości fotela kierowcy, schowkiem zamykanym na klucz, antyprzesuwną wykładziną w przestrzeni ładunkowej, radiem z CD i klimatyzacją Climatronic, ogrzewanymi i elektrycznie sterowanymi lusterkami, elektrycznie otwieranymi szybami.
Wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają szeroko otwierane dwu-skrzydłowe drzwi tylne oraz przesuwne drzwi boczne.

AutoTest_VW_Caddy_03.jpg

Mankamentem testowanego modelu jest 2 osobowa kabina pasażerska, jednak VW zapewnia również model kombi z 5-osobową kabiną, oczywiście kosztem mniejszej przestrzeni ładunkowej.
Czy warto wydać blisko 70 tysięcy złotych netto na zakup tego modelu? Moja odpowiedź brzmi: TAK!   


tagi: vw , caddy , auto test ,