Fiat Fiorino to samochód, który sprawnie porusza się po mieście, jak również podczas dłuższych tras. Bez problemu radzi sobie z niedużymi wzniesieniami. Zawieszenie bardzo dobrze zachowuje się na naszych polskich dziurawych drogach. Jest to auto o charakterze dostawczym, więc ma pojemny bagażnik. Rozładunek i załadunek towaru nie są problemem ze względu na dobry dostęp do bagażnika. Jednocześnie jest łatwy w prowadzeniu, a parkowanie w mieście nie sprawia trudności.
Charakterystyczny przód, zaokrąglone kształty i wyraziste linie sprawiają, że auto pięknie prezentuje się na szosie. Fiat Fiorino jest dopracowany w każdym szczególe.
Samochód ma przestronne i komfortowe wnętrze. Przednia szyba jest szeroka, dzięki czemu daje dużo światła. Widoczność z przodu i z tyłu jest bardzo dobra, co ułatwia parkowanie. Regulowane siedzenia kierowcy i pasażera są odpowiednio wyprofilowane, dzięki czemu są niezwykle wygodne. Jest to ważne zarówno na dłuższej trasie, jak i podczas nieuniknionego „stania” w korkach. Poziom wyciszenia kabiny jest wysoki, co podnosi komfort jazdy. Spora liczba przegródek i kieszeni na panelach drzwi i tablicy rozdzielczej to funkcjonalne rozwiązanie. Można bezpiecznie położyć tam na przykład telefon komórkowy czy klucze.
Fiat Fiorino posiada pojemność 2,5 m3. Właściciel sklepu może załadować do niego ponad 500 kg towaru. Próg załadowczy znajduje się poniżej 53 cm od ziemi. Tylne drzwi otwierają się pod kątem od 90° do 180°, co ułatwia załadunek i rozładunek.
Fiat Fiorino dostępny jest w dwóch poziomach wyposażenia: Base i Elegant.
Testowana przez nas wersja Elegant oferuje dodatkowo w standardzie: zdalnie sterowany centralny zamek, lusterka boczne oraz przednie szyby regulowane elektrycznie, drzwi boczne przesuwne po obu stronach, zamek centralny z pilotem oraz automatyczne zamykanie drzwi przy pojeździe w ruchu (powyżej 5 km/h), siedzenie kierowcy z podłokietnikiem, regulacją lędźwiową i wysokości siedzenia, tapicerka Elegant, kołpaki, niezależne otwieranie przedziału ładunkowego oraz czujnik temperatury zewnętrznej.
Silnik diesla Multijet 1.3 16v 75 KM jest przyjazny dla środowiska i ekonomiczny. Podczas naszego testu w cyklu mieszanym samochód spalił średnio 5 litrów na 100 km, co pozwala na niskie koszty utrzymania.
Fiata Fiorino w wersji Cargo można kupić już od 38 792 zł, wersja, którą testowaliśmy, to Fiorino Kombi Elegant za ponad 55 tysięcy złotych.
