Nieskategoryzowane

LIDL zwycięzcą rankingu Greenpeace

Czwartek, 04 sierpnia 2011
Lidl zajął pierwsze miejsce w corocznym rankingu Greenpeace, który oceniał detalistów pod kątem pozyskiwania ryb i owoców morza. W opublikowanym rankingu kryteriami branymi pod uwagę były m.in.: możliwość identyfikacji pochodzenia produktów rybnych, odpowiedzialna strategia, jej definicja i zasady, oznakowanie produktów, ich promocja oraz rozwiązania w praktyce. Lidl uplasował się na pozycji lidera, zostawiając w tyle inne sieci handlowe.

 

Lidl na rzecz ryb, czyli filozofia odpowiedzialnego rybołówstwa

Wszyscy dobrze wiemy, że ryby to bogate źródło witamin i energii, potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu każdego z nas. Niewiele osób ma jednak świadomość, jak pozyskiwane są ryby i owoce morza. Naukowcy biją na alarm, publikując kolejne przerażające statystyki. Stan mórz i oceanów jest w opłakanej kondycji. Kontrowersyjne metody połowów ryb rujnują faunę i florę wód morskich. Pocieszający jest fakt, że przybywa coraz więcej świadomych konsumentów, którym zależy nie tylko na smaku kupowanych produktów i ich najwyższej jakości, ale także na pewności, że kupują ryby złowione z poszanowaniem środowiska naturalnego.

„Nasza firma od wielu lat aktywnie działa na polu zrównoważonego pozyskiwania ryb i owoców morza. Całokształt naszej pracy został zauważony i doceniony przez międzynarodową organizację pozarządową Greenpeace. Jesteśmy dumni, że drugi rok z rzędu Lidl plasuje się w tym rankingu na pozycji lidera" - mówi Anna Biskup , przedstawiciel Lidl Polska.

Produkty rybne LIDL z certyfikatem Marine Stewardship Council

Firma Lidl to lider polskiego rynku we wdrażaniu strategii odpowiedzialnego pozyskiwania ryb i owoców morza. Pierwsze produkty z certyfikatem MSC (Marine Stewardship Council), który jest gwarancją połowu przyjaznego dla środowiska, pojawiły się w sieci już w październiku 2003 roku. Na rybnych produktach sprzedawanych w Lidlu znak MSC widnieje zawsze w prawym rogu na żółtym tle i zajmuje dużą część przodu opakowania. Certyfikat jest czytelną informacją dla klientów, że przy produkcji kierowano się trzema zasadami - prawidłowym stanem zasobów rybnych, wpływem rybołówstwa na środowisko morskie oraz odpowiednim systemem zarządzania rybołówstwem. Produkty ze znakiem MSC są dostępne w sklepach Lidl zarówno w Polsce, jak również w wielu innych krajach Europy.

Polityka zakupu i sprzedaży ryb według Lidl

Lidl unika sprzedaży gatunków ryb i owoców morza zagrożonych wyginięciem. Już kilka lat temu ze sprzedaży całkowicie wycofano takie gatunki, jak rekin, miecznik, okoń czerwony oraz węgorz. Gatunki tych ryb znalazły się między innymi na „Czerwonej liście gatunków morskich" opublikowanej przez Greenpeace. Ryby oraz owoce morza znajdujące się na tej liście zagrożone są wyginięciem poprzez destrukcyjne techniki połowów, a ich hodowla może mieć szkodliwy wpływ na środowisko naturalne.

W trosce o lepsze jutro - społeczna odpowiedzialność Lidla

Firma Lidl pod hasłem „W trosce o lepsze jutro" angażuje się w szeroko zakrojone działania na rzecz ochrony środowiska, a także szereg działań o charakterze społecznych.  Firma Lidl współpracuje bowiem z organizacjami pozarządowymi - Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Federacją Polskich Banków Żywności, czy też Fundacją Caritas, a także czynnie wspiera lokalne jednostki - organizacje studenckie, czy też domy dziecka.

Informacje o firmie

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sklepy pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 8000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 400.

(Maja Święcka)

tagi: lidl ,