Tegoroczna kampania została stworzona z myślą o aktywizacji środowisk lokalnych i budowie obywatelskiej koalicji sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Organizatorzy planują dotarcie do jak największej liczby gmin w całej Polsce - tych dużych i tych małych, turystycznych i przemysłowych - wszystkich miejsc, w których funkcjonują punkty sprzedaży alkoholu. Program, skonstruowany na zasadzie dobrowolności, zachęca urzędy, ośrodki rozwiązywania problemów alkoholowych i ośrodki pomocy społecznej do edukacji sprzedawców i klientów, a także rodziców w zakresie zagrożeń jakie niesie dostęp nieletnich do alkoholu. Browary Polskie dostarczają jednocześnie materiały edukacyjne, firmowane przez Policję, do dystrybucji w lokalnych sklepach, barach i restauracjach. Pakiet materiałów (plakaty, ulotki i filmy szkoleniowe dla sprzedawców, naklejki oraz broszury dla rodziców) otrzymać można bezpłatnie, po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego na stronie www.pozorymyla.pl.
Odliczanie do 200
Dotychczas swój udział w kampanii zadeklarowało 137 gmin ze wszystkich województw - najwięcej z dolnośląskiego. Pełną listę zgłoszeń zobaczyć można w zakładce „Dołączyli do nas" na oficjalnej stronie kampanii http://www.pozorymyla.pl/.
Przedstawiciele większości zgłoszonych gmin otrzymali już pełen komplet materiałów. Część z nich rozpoczęła ich dystrybucję w swoich regionach, część organizuje dla lokalnych sprzedawców szkolenia na temat zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim. Kampania cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, o czym świadczą wciąż spływające formularze zgłoszeniowe oraz liczne telefony ze zgłoszeniami udziału od zainteresowanych gmin. Organizatorzy spodziewają się zamknąć listę liczbą co najmniej 200 gmin zgłoszonych do programu. Deklaracje uczestnictwa przyjmowane będą do połowy sierpnia. We wrześniu planowana jest akcja informacyjna w szkołach, związana z edukacją rodziców. W październiku dziesięć najbardziej aktywnych gmin zostanie uhonorowanych tytułem „Odpowiedzialnej Gminy 2011".
(Informacja handlowa)
(M.D)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...