Nieskategoryzowane

Rośnie koalicja przeciw sprzedaży alkoholu nieletnim

Piątek, 29 lipca 2011
Już 137 gmin z całego kraju zgłosiło swój udział w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Sprawiedliwości, Komendy Głównej Policji i ZPPP Browary Polskie „Pozory mylą, dowód nie". Hasłem przewodnim tegorocznej edycji, tak jak i w poprzednich latach jest „Reaguj gdy niepełnoletni kupuje alkohol". Akcja ma na celu uświadomienie jak najszerszym kręgom społecznym, że sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18. roku życia jest przestępstwem, zaś jego popełnieniu zapobiec może zarówno sam sprzedawca, jak i każdy świadek sprzedaży.

Tegoroczna kampania została stworzona z myślą o aktywizacji środowisk lokalnych i budowie obywatelskiej koalicji sprzeciwu wobec sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Organizatorzy planują dotarcie do jak największej liczby gmin w całej Polsce - tych dużych i tych małych, turystycznych i przemysłowych - wszystkich miejsc, w których funkcjonują punkty sprzedaży alkoholu. Program, skonstruowany na zasadzie dobrowolności, zachęca urzędy, ośrodki rozwiązywania problemów alkoholowych i ośrodki pomocy społecznej do edukacji sprzedawców i klientów, a także rodziców w zakresie zagrożeń jakie niesie dostęp nieletnich do alkoholu.  Browary Polskie dostarczają jednocześnie materiały edukacyjne, firmowane przez Policję, do dystrybucji w lokalnych sklepach, barach i restauracjach. Pakiet materiałów (plakaty, ulotki i filmy szkoleniowe dla sprzedawców, naklejki oraz broszury dla rodziców) otrzymać można bezpłatnie, po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego na stronie www.pozorymyla.pl.

Odliczanie do 200

Dotychczas swój udział w kampanii zadeklarowało 137 gmin ze wszystkich województw -  najwięcej z dolnośląskiego. Pełną listę zgłoszeń zobaczyć można w zakładce „Dołączyli do nas" na oficjalnej stronie kampanii http://www.pozorymyla.pl/.

Przedstawiciele większości zgłoszonych gmin otrzymali już pełen komplet materiałów. Część z nich rozpoczęła ich dystrybucję w swoich regionach, część organizuje dla lokalnych sprzedawców szkolenia na temat zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim. Kampania cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, o czym świadczą wciąż spływające formularze zgłoszeniowe oraz liczne telefony ze zgłoszeniami udziału od zainteresowanych gmin. Organizatorzy spodziewają się zamknąć listę liczbą co najmniej 200 gmin zgłoszonych do programu. Deklaracje uczestnictwa przyjmowane będą do połowy sierpnia. We wrześniu planowana jest akcja informacyjna w szkołach, związana z edukacją rodziców. W październiku dziesięć najbardziej aktywnych gmin zostanie uhonorowanych tytułem „Odpowiedzialnej Gminy 2011".

(Informacja handlowa)

(M.D)