Nieskategoryzowane

Emperia – rekordowa dywidenda za 2010 rok

Piątek, 01 lipca 2011
Akcjonariusze Emperia Holding - podczas WZA w dniu 29 czerwca 2011 roku - podjęli decyzję o wypłacie dywidendy za rok 2010 w wysokości 2,63 zł na akcję spółki. Łącznie spółka przeznaczy na ten cel 40% zysku skonsolidowanego netto. Na dywidendę zostanie przeznaczone 39,2 mln złotych. Dniem ustalenia prawa do dywidendy będzie 25 sierpnia 2011, a jej wypłata nastąpi dnia 9 września 2011.

W 2010 roku Grupa Handlowa Emperia wypracowała 7% wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 5,9 mld zł, przy równoczesnym wzroście EBITDA i zysku netto. EBITDA wzrosła o 16,6% do poziomu 205,8 mln zł, natomiast zysk netto o 42% i osiągnął wartość 98,5 mln zł.

„Emperia corocznie wypłaca dywidendę swoim akcjonariuszom. W poprzednich latach niezwykle dużo inwestowaliśmy w rozwój holdingu i naszych spółek portfelowych, dlatego dywidenda wynosiła 20% zysku netto. Ten rok był dla całej Grupy Emperia niezwykle dobry. Jeszcze nigdy nie byliśmy tak silni. Zarówno część dystrybucyjna, jak i detaliczna są w doskonałej kondycji. Stąd decyzja o zwiększeniu dywidendy do 40%. Pozostałe fundusze będą konsekwentnie inwestowane w działalność Grupy" - mówi Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding SA.

Równie dobry dla Grupy Emperia był I kwartał 2011. W tym okresie Grupa Handlowa Emperia osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 1,46 mld zł, wyższe o 5% i zysk netto w wysokości 11,27 mln zł, niższy o 9,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Emperia Holding 20 czerwca rozpoczęła procedurę sprzedaży segmentu detalicznego - składającego się z sieci sklepów Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety - na drodze otwartego procesu aukcyjnego. W opinii zarządu wartość spółek detalicznych kształtuje się na poziomie minimum 900 mln zł.

Do kluczowych kryteriów oceny złożonych przez potencjalnych inwestorów ofert kupna należą:

- atrakcyjność zaproponowanych warunków w odniesieniu do zaprezentowanych przez nas wycen i oczekiwań Emperii;

- zapewnienie spółkom detalicznym możliwości synergii oraz dalszego, dynamicznego rozwoju;

- zapewnienie nowych miejsc pracy oraz stabilnych warunki zatrudnienia.

„Zainteresowanie kupnem naszych supermarketów jest ogromne. Szczególnie silnie odczuwamy je ze strony inwestorów finansowych. Decyzja o wyborze nowego partnera zostanie podjęta, jeśli będzie bardzo atrakcyjna i ekonomicznie uzasadniona. Spodziewamy się zakończyć proces sprzedaży detalu w pierwszym kwartale 2012 roku. Do tego czasu będziemy kontynuować intensywny rozwój segmentu supermarketów" - dodaje Artur Kawa.

(M.D)

 

tagi: emperia ,