Nieskategoryzowane

Ekologicznie na Najlepszym Festiwalu w Europie

Czwartek, 30 czerwca 2011
Najlepszy Festiwal w Europie to impreza z misją. I nie chodzi tu wyłącznie o edukację muzyczną, ale równie ważne działania społeczne i środowiskowe.

Od kilku lat Open'er odbywa się na terenie lotniska Gdynia - Kosakowo - „zielona" lokalizacja zobowiązuje podwójnie. Organizatorzy festiwalu i jego główny sponsor, marka Heineken, konsekwentnie promują proekologiczne postawy. Uczestników imprezy na jej teren dowożą specjalne autobusy, bo mniej samochodów na ulicach Gdyni to większy komfort jazdy i ograniczona emisja spalin do atmosfery. W 2010 r. autobusy odwiozły więcej niż połowę wszystkich uczestników Open'era (ponad 45 000 osób).

Szczególnie ubiegłoroczna edycja Open'era nagrodzonego tytułem Best Major Festival pokazała, jak wiele można zrobić w obszarze ekologii. Festiwalowicze korzystali z punktów eko, zbierających i selekcjonujących papier oraz plastik do recyklingu. Na polu namiotowym mogli doładować telefony komórkowe dzięki energii pozyskanej z panelu solarnego.Przewodnik festiwalowy i plakaty zostały wydrukowane z makulaturyodzyskanej i ekologicznie przetworzonej. Wszystkie dotychczasowe działania nie mogły przejść bez echa - Open'er otrzymał nagrodę Green'n'Clean przyznawaną festiwalom, które są po „zielonej stronie mocy".

W tym roku będzie jeszcze lepiej: na Babich Dołach pojawią się prężne ekipy wolontariuszy, dwa rodzaje zgniatarek do plastikowych opakowań, a przy eko-strefach będą specjalne „tacki" umożliwiające budowanie wież z pustych kubków. W ub. roku. festiwalowicze pozostawili w specjalnych pojemnikach prawie 4,5 tony plastikowych opakowań. Dzięki zgniatarce Orwak 5070hdc 70 bel z plastikiem, ważących 60 kg każda, wróciło do ponownego przetworzenia.

W czasie tegorocznej edycji do segregowania odpadów na festiwalu będzie zachęcała grupa ponad 60 wolontariuszyWWF i pracowników Grupy Żywiec. Ekologia to jeden z filarów ogłoszonego w zeszłym roku programu „Brewing a Better Future", w którym firma Heineken wyznaczyła swoje plany i zobowiązania na całą dekadę - do 2020 roku.

Odpowiedzialnie, czyli bezpiecznie

Hasło „Ciesz się Heinekenem - bądź odpowiedzialny" zna już chyba każdy stały uczestnik festiwalu. Kampania promująca odpowiedzialną konsumpcję piwa jest obecna na Open'erze od 2007 r. Ma ona przypominać osobom, które przyjeżdżają na teren festiwalu własnymi samochodami, że zabronione jest ich prowadzenie po spożyciu alkoholu. Uczestnicy festiwalu mają do dyspozycji specjalnie przygotowane parkingi i autobusy, którymi mogą wrócić do domu. W ramach akcji pod parasolem programu Enjoy Heineken Responsibly równie ważne jest przypominanie sprzedawcom o zakazie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim.

Wszyscy (ok. 60 sprzedawców) zostali przeszkoleni w tym zakresie przez policję. W strefach gastronomicznych pojawi się ponad 40 wolontariuszy - pracowników Grupy Żywiec, którzy przy użyciu alko-gogli pokażą, jak zachowuje się i reaguje osoba po alkoholu. Ostatniego dnia festiwalu, czyli w niedzielę, przy wjeździe na parking rozdawane będą alko-testy i ulotki. Po dobrej zabawie na Najlepszym Festiwalu w Europie nie ma przecież nic ważniejszego niż bezpieczny powrót do domu.

(informacja handlowa)

(M.D)

tagi: GRUPA ZYWIEC ,