Nieskategoryzowane

Emperia rozpoczyna proces sprzedaży segmentu detalicznego

Poniedziałek, 20 czerwca 2011
Emperia Holding - jedna z największych grup handlowych w Polsce - rozpoczyna proces aukcyjny mający na celu sprzedaż segmentu detalicznego (spółek detalicznych) na atrakcyjnych warunkach. W opinii zarządu spółki wartość spółek detalicznych (bez nieruchomości) kształtuje się na poziomie 900 mln zł. W przypadku realizacji procesu sprzedaży Emperia oczekuje otrzymać cenę nie mniejszą niż taka kwota.

Proces aukcyjny będzie realizowany według następującego harmonogramu:

1. Rozpoczęcie procesu sprzedaży 20 czerwca 2011

2. Złożenie niewiążących ofert nabycia wraz z proponowaną ceną koniec sierpnia 2011

3. Przeprowadzenie badania stanu prawnego i finansowego spółek detalicznych przez potencjalnych nabywców dopuszczonych do procesu sprzedaży wrzesień-październik 2011

4. Złożenie przez potencjalnych nabywców dopuszczonych do procesu sprzedaży wiążących ofert ostatecznych nabycia spółek detalicznych wraz z podaniem oferowanej ceny nabycia koniec października 2011

5. Zawarcie warunkowej umowy sprzedaży spółek detalicznych koniec grudnia 2011

6. Zamknięcie transakcji sprzedaży spółek detalicznych koniec marca 2012

„Notujemy bardzo duże zainteresowanie wyrażane zarówno przez inwestorów branżowych, jak i inwestorów finansowych odnośnie segmentu detalicznego. W pierwszych dwóch kwartałach tego roku ruszyło 7 supermarketów Stokrotka. W kilku kolejnych obiektach trwa zaawansowany proces inwestycyjny. Dodatkowo, spółka nieustannie poszukuje lokalizacji dla nowych placówek i prowadzi rozmowy z sieciami zainteresowanymi dołączeniem do Grupy" - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperia Holding S.A.

W 2010 roku Grupa Handlowa Emperia wypracowała 7% wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 5,9 mld zł, przy równoczesnym wzroście EBITDA i zysku netto. EBITDA wzrósł o 16,6% do poziomu 205,8 mln zł, natomiast zysk netto o 42% i osiągnął wartość 98,5 mln zł.

Zarząd Emperia Holding SA zarekomendował akcjonariuszom wypłatę dywidendy za rok 2010 w wysokości ok. 40% skonsolidowanego zysku netto Grupy. To dwukrotnie więcej niż dotychczas (20%). Tę rekomendację, zgodną z opublikowaną jesienią ubiegłego roku nową polityką dywidendową Emperii, zarząd spółki przedstawi akcjonariuszom na najbliższym Walnym Zgromadzeniu (29 czerwca 2011 roku).

Wielkość planowanej dywidendy za 2010 na akcję wyniesie rok 2,63 zł. Na ten cel Emperia przeznaczy ponad 39,2 mln zł. Począwszy od podziału zysku netto za 2010 rok zarząd planuje konsekwentnie rokrocznie rekomendować WZA wypłatę dywidendy na poziomie nie mniejszym niż 40%.

(Maja Święcka)

tagi: Emperia ,