Centrum zostało przeprojektowanie, aby podwyższyć jego standard i zapewnić większą funkcjonalność. Jedna z najważniejszych zmian w projekcie to przeniesienie dwupoziomowego parkingu (ponad 1 000 miejsc) na dach. Główne wejście do galerii handlowej znajdzie się w bezpośrednim sąsiedztwie przystanków tramwajowych i autobusowych, drugie - naprzeciwko nowej hali MTŁ. Utrzymane zostaną elementy architektoniczne, nawiązujące do industrialnej przeszłości Łodzi, np. licowana naturalną cegłą frontowa elewacja na wzór elewacji łódzkich fabryk z przełomu XIX i XX wieku, a wewnątrz wiele oryginalnych detali z tego okresu, m.in. żeliwne kolumny. Cały obiekt będzie przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Architekci podkreślają atrakcyjne zagospodarowanie terenu - dużo zieleni i fontanny na całej długości przy al. Politechniki. Inwestycja została wpisana przez Urząd Marszałkowski w Łodzi na listę projektów kluczowych dla regionu i otrzyma dofinansowanie "na odnowę obszarów miejskich" z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
„Sukcesja" ma też być miejscem przyjaznym dla środowiska, dzięki zastosowaniu proekologicznych i energooszczędnych rozwiązań pierwszym w regionie łódzkim centrum handlowym z międzynarodowym certyfikatem zrównoważonego rozwoju LEED. Zostaną tu wykorzystane m.in. kolektory słoneczne, ledowe oświetlenie, pompy ciepła (odzyskujące energię cieplną ze zużytego powietrza), system chłodzenia adiabatycznego i szara woda do celów sanitarnych.
Intencją inwestora jest, aby Centrum stało się nie tylko miejscem robienia zakupów, ale przede wszystkim spędzania wolnego czasu. Bogata oferta rozrywkowo-rekreacyjna oraz sklepy marek nieobecnych dotychczas w Łodzi mają wyróżniać „Sukcesję" od konkurencji.
W najbliższych miesiącach prowadzone będą prace przygotowawcze do budowy, trwają rozmowy z przyszłymi najemcami. Zainteresowanie ulokowaniem tu swoich sklepów wyraziło już kilka znanych sieci handlowych. Inwestor na razie nie ujawnia terminu rozpoczęcia prac budowlanych, otwarcie Centrum zapowiada natomiast na początek 2014 roku.
Wizualizacja: Group-Arch sp. z o.o.
(Maja Święcka)
tagi: Sukcesja ,
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Żabka Polska, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zdobyła...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...