Każdego roku zwiększa się aktywność Polaków w sieci. Zarówno konsumenci jak i małe przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają ze sklepów internetowych. Zakupy online stały się prostsze i szybsze, a e-sklepy oferują obecnie nie tylko ogromny wybór produktów oraz możliwość ich dokładnego porównania, ale przede wszystkim niższe ceny. Według wyliczeń The Boston Consulting Group nawet po doliczeniu kosztów przesyłki klienci oszczędzają na zakupach online średnio 15 procent. Wydatki w sieci rozwijają się w tak szybkim tempie, że przy optymistycznych założeniach raportu BCG w 2015 roku osiągną blisko 50 mld złotych, a e-handel będzie stanowił aż 7 procent całego handlu detalicznego w Polsce.
Polskie firmy wyprzedzają wielkie sieci handlowe
Rosnąca popularność zakupów internetowych oraz dobre prognozy zachęcają kolejne firmy do korzystania z tego kanału dystrybucji. Walkę o klientów w sieci zapowiadają jeszcze w tym roku tacy giganci jak Tesco, Auchan, Carrefour czy markety należące do Grupy Metro - Real oraz Makro Cash & Carry. Rozpoczynają hucznie, ale z mocno ograniczonym zasięgiem - planują dostarczać towary jedynie na terenie Warszawy i okolic.
Tymczasem na naszym rynku już od kilku lat działają rodzime firmy, które z powodzeniem prowadzą sprzedaż internetową na terenie całego kraju. Przykładem dynamicznego rozwoju i rosnącej popularności e-sklepów w Polsce jest drogeria internetowa SuperKoszyk.pl, która została założona w 2006 roku przez ludzi z ponad 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży oraz dystrybucji środków czystości i kosmetyków. Obecnie drogeria oferuje ponad 7 000 produktów znanych i cenionych marek, a zakupy do najdalszych zakątków kraju dostarcza w ciągu 24 godzin.
„Potwierdzeniem naszego sukcesu są otrzymane nagrody branżowe i ponad 30 tysięcy pozytywnych opinii naszych klientów" - informuje Tomasz Grygieńć, współwłaściciel sklepu internetowego SuperKoszyk.pl - „Osiągnięte przez nas wyniki mówią same za siebie. Przychody ze sprzedaży w 2010 roku wzrosły o ponad 663% w stosunku do roku poprzedniego, a liczba przesyłek w I kwartale 2011 roku wzrosła o 180% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego" - dodaje.
Wymagający e-konsument
Rosnąca liczba e-sklepów i konkurencja między nimi spowodowała, że kuszenie cenami już nie wystarczy. Mimo, że polski e-konsument jest niezwykle pragmatyczny - cena to pierwsza i najważniejsza wartość - ważne są teraz usługi dodatkowe. SuperKoszyk.pl oferuje elastyczne formy płatności, dostawę w ciągu 24 godzin, premie i upusty w zależności od wielkości zakupów, a nawet bezpłatne dostawy. Zachęca klientów konkursami i promocjami, integruje organizując na portalach społecznościowych gry i zabawy. Inne sklepy jak np. Neo24.pl do swojej oferty sprzedaży ratalnej wprowadziły nieoprocentowane kredyty, zaś Euro RTV AGD oferuje osobisty odbiór towaru zamówionego przez Internet w dowolnym markecie na terenie całego kraju.
Rynek sklepów internetowych w Polsce jest stosunkowo młody, jednak polscy przedsiębiorcy potrafili w pełni wykorzystać potencjał płynący z handlu online i obecnie oferują klientom wysoki standard obsługi, bezpieczeństwo i wygodę e-zakupów. Zdaniem analityków Euromonitora, którzy prognozują jego dalszy dynamiczny rozwój wartość zakupów w 2012 roku ma wynieść ok. 7,3 mld zł.
(M.D)
tagi: super koszyk ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...