Charakterystyczne oznaczenia „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „18- Alkohol tylko dla pełnoletnich" będą od maja 2011 występować rotacyjnie na wszystkich pojedynczych i zbiorczych opakowaniach piwa produkowanego przez browary należące do Związku, a także na wszystkich reklamach audiowizualnych, przede wszystkim telewizyjnych i kinowych, gdzie mają zajmować 10% powierzchni obrazu i być emitowane przez 10% czasu trwania spotu.
Tego typu oznaczenia członkowie Związku zaczęli stosować już wcześniej - od końca kwietnia 2008 roku charakterystyczne „kluczyki" pojawiły się na puszkach i butelkach piwa, zaś „18" zaczęła być obecna w reklamie w lipcu 2010. Oznaczenia te są dobrowolną inicjatywą branży - ich stosowania nie są wynikają z przepisów prawa.
„Browary, jako branża odpowiedzialna społecznie, zdecydowały się dobrowolnie przeznaczać część powierzchni etykiety każdego opakowania oraz spotu reklamowego na edukację klientów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji piwa. Doświadczenia z lat działań dot. odpowiedzialnej konsumpcji jasno pokazują nam, ze edukacja to właściwa droga do zapobiegania niekorzystnym zjawiskom, dlatego chcemy aby każdy kto kupuje piwo czy styka się z reklamą dostał jasny komunikat - „nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oraz „Alkohol tylko dla pełnoletnich" - mówi Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu ZPPP.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce Browary Polskie jest organizacją skupiającą największych producentów piwa w Polsce. Reprezentuje ich w relacjach z administracją rządową i samorządową oraz organizacjami społecznymi. Związek realizuje również kampanie społeczne promujące odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu oraz podejmuje i wspiera liczne inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie. Jedną z nich jest zainicjowany w 2006 r. program „Prowadzący - Niepijący" promujący, pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", zachowanie trzeźwości w ruchu drogowym.. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego jest członkiem europejskiej organizacji The Brewers of Europe (Browary Europejskie), która zrzesza stowarzyszenia branżowe z 23 krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii, Szwajcarii oraz Turcji.
(Maja Święcka)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...