CRM (z ang. Customer Relationship Management - zarządzanie relacjami z klientem) to programy, które są używane głównie do zbierania i przechowywania informacji o klientach oraz do analizowana tych informacji w celach marketingowych. Systemy CRM dają w tym zakresie duże możliwości. Pomagają stworzyć trwałą więź z klientami, otoczyć ich opieką i sprawić, żeby zechcieli wracać.
Można je kupić już za kilkaset złotych, a zdarza się, że jedna licencja umożliwia pracę na kilku stanowiskach. Do podstawowych funkcji systemu CRM należy usprawnienie obsługi klienta na każdym etapie - przed, w trakcie i po transakcji - oraz zapewnienie szybkiego dostępu do informacji każdemu użytkownikowi programu.
System gromadzi pełną historię kontaktów z klientem, posiada też mechanizmy ułatwiające szybkie wyszukiwanie potrzebnych informacji, dzięki czemu można starannie wyselekcjonować dowolną grupę z bazy kontaktów, a następnie dostosować ofertę nawet do pojedynczych osób. CRM wspomaga również podejmowanie decyzji i ocenę skuteczności działań. Na podstawie zgromadzonych w systemie informacji można tworzyć różnorodne zestawienia i raporty.
Według danych GUS, w 2010 r. z systemów CRM korzystało ogółem 17% polskich przedsiębiorstw, a liczba ta rośnie.
(M.D)
tagi: insert ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...