Nieskategoryzowane

Dobre wyniki finansowe

Piątek, 20 maja 2011
W roku finansowym F11 (12 miesięcy od kwietnia 2010 r. do marca 2011 r.) sprzedaż Kompanii Piwowarskiej zmniejszyła się o 3,9%; w tym czasie rynek piwa zaczął powoli odżywać po dwóch latach spadków sprzedaży. Szczególnie dotkliwie branża odczuła pierwszą połowę roku na skutek niekorzystnych warunków pogodowych, powodzi oraz żałoby narodowej.  

Z wynikiem sprzedaży 14,1 mln hl Kompania Piwowarska pozostaje liderem polskiego rynku piwa; udział KP w tym rynku wyniósł 41%, czyli o 2 punkty procentowe mniej, niż w roku ubiegłym.

Wielkość całego polskiego rynku piwa szacuje się na 34,4 mln hl, co oznacza, że w ciągu minionych dwunastu miesięcy branża wypracowała umiarkowany wzrost rzędu 0,5%.

Rynek odczuł zmianę w strukturze wydatków konsumenckich: chętniej nabywano artykuły AGD, co osłabiło wzrost zakupów żywności i napojów. Konkurenci koncentrowali się na obniżkach cen oraz rabatach cenowych, w wyniku czego konsumenci nabywali tańsze produkty i stymulowali wzrost segmentu piw ekonomicznych (tańszych).

W dystrybucji produktów największy wzrost sprzedaży odnotowały dyskonty, choć znacznie więcej piwa, niż w poprzednim roku, sprzedawały także super- i hipermarkety. To dowód rozwijającego się trendu - rosnącej popularności nowoczesnych sklepów wielkoformatowych.

Wyniki finansowe

Pomimo tendencji do kupowania tańszych produktów oraz obniżania cen przez konkurencję przychody Kompanii Piwowarskiej na hektolitr w dużej mierze pokrywały się z ubiegłorocznymi; było to możliwe dzięki sile poszczególnych marek oraz zarządzaniu ich portfelem. Pomimo silnej presji wolumenowej w handlu, Kompania Piwowarska osiągnęła w roku F11 dobre wyniki finansowe i pozostaje jednym z czołowych podatników w kraju - w omawianym roku KP odprowadziła do budżetu państwa ponad 1,42 mld zł.

(M.D)

tagi: kp ,