W I kwartale 2011 r. wzrost sprzedaży makaronu wyniósł 10,2%, a wzrost sprzedaży w kategorii m.in. dao gotowych, dżemów, konserw wyniósł 56,4%.
Wyniki osiągnięte przez Grupę Makarony Polskie w I kw. 2011 r. są zgodne z prognozą przyjętą przez Grupę Makarony Polskie na 2011 rok.
Wynik netto Grupy po I kwartale 2011 r. wyniósł 783 tys. zł straty, co jest konsekwencją wysokich cen mąki - głównego surowca w produkcji makaronu, które utrzymują tendencję wzrostową od II połowy 2010 r. Wdrożone w IV kwartale 2010 roku podwyżki cen produktów pozwoliły zrekompensowad wzrosty cen surowców zanotowane w ubiegłym roku. Dalsze wzrosty kosztów mąki o ok. 15% w I kw. 2011 r. wymusiły wprowadzenie kolejnych podwyżek cen produktów.
„Obserwujemy wysoki, ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży naszych produktów. Zgodnie z przewidywaniami, mimo bardzo dobrych danych sprzedażowych w I kwartale 2011 r. zanotowaliśmy ujemny wynik finansowy netto. Prognozy zostały przygotowane w okresie, kiedy dostępne były informacje o wzrostach cen surowców i te dane zostały uwzględnione w prognozie na cały rok. Plan zakłada osiągniecie wyniku netto na poziomie 6,5 mln zł - wzrost o 104% w stosunku do 2010 roku. Zagrożeniem dla realizacji naszych tegorocznych planów finansowych mógłby byd dalszy istotny wzrost cen pszenicy w okresie kolejnych kwartałów 2011 r. Jest to jednak mniej prawdopodobne w kontekście niższych o ponad 20% cen pszenicy w kontraktach terminowych na dostawy zboża po żniwach" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
(M.D)
tagi: makarony polskie ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...