Nieskategoryzowane

Wyniki pod presją wzrostu cen surowców

Czwartek, 12 maja 2011
W I kwartale 2011 r. Grupa Makarony Polskie osiągnęła blisko 24-procentowy wzrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży wzrosły w tym okresie do blisko 51 mln zł z 41,1 mln zł w I kw. 2010 r. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży we wszystkich kategoriach produktów.

W I kwartale 2011 r. wzrost sprzedaży makaronu wyniósł 10,2%, a wzrost sprzedaży w kategorii m.in. dao gotowych, dżemów, konserw wyniósł 56,4%.

Wyniki osiągnięte przez Grupę Makarony Polskie w I kw. 2011 r. są zgodne z prognozą przyjętą przez Grupę Makarony Polskie na 2011 rok.

Wynik netto Grupy po I kwartale 2011 r. wyniósł 783 tys. zł straty, co jest konsekwencją wysokich cen mąki - głównego surowca w produkcji makaronu, które utrzymują tendencję wzrostową od II połowy 2010 r. Wdrożone w IV kwartale 2010 roku podwyżki cen produktów pozwoliły zrekompensowad wzrosty cen surowców zanotowane w ubiegłym roku. Dalsze wzrosty kosztów mąki o ok. 15% w I kw. 2011 r. wymusiły wprowadzenie kolejnych podwyżek cen produktów.

„Obserwujemy wysoki, ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży naszych produktów. Zgodnie z przewidywaniami, mimo bardzo dobrych danych sprzedażowych w I kwartale 2011 r. zanotowaliśmy ujemny wynik finansowy netto. Prognozy zostały przygotowane w okresie, kiedy dostępne były informacje o wzrostach cen surowców i te dane zostały uwzględnione w prognozie na cały rok. Plan zakłada osiągniecie wyniku netto na poziomie 6,5 mln zł - wzrost o 104% w stosunku do 2010 roku. Zagrożeniem dla realizacji naszych tegorocznych planów finansowych mógłby byd dalszy istotny wzrost cen pszenicy w okresie kolejnych kwartałów 2011 r. Jest to jednak mniej prawdopodobne w kontekście niższych o ponad 20% cen pszenicy w kontraktach terminowych na dostawy zboża po żniwach" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.

(M.D)

tagi: makarony polskie ,