„Dajemy miastom, w których działamy konkretne wsparcie. Mieszkańcom, naszym klientom przekazujemy wyraźny sygnał - wśród Was pracujemy i z Wami dzielimy się sukcesem" - mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Fundacja Muszkieterów, na mocy specjalnej umowy z samorządem bądź ze spółdzielnią mieszkaniową przekazuje mieszkańcom miasta gotowy plac. Fundacja, której członkami są właściciele supermarketów Intermarché i Bricomarché, pokrywa koszty zakupu i montażu zestawów zabawowych. Władze lokalne wyznaczają i przygotowują teren, na którym powstanie plac zabaw.
Muszkieterowie razem z władzami samorządowymi analizują potrzeby i budują place tam, gdzie ich naprawdę brakuje. Miejskie parki, tereny zielone przy osiedlach, to najczęstsze lokalizacje.
„Koszt samych urządzeń na jednym placu zabaw to niespełna 30 000 zł . To niemałe pieniądze, ale ta akcja jest dla nas bardzo ważna, bo w 100% wpisuje się w misję Muszkieterów. Dzielimy się sukcesem z tymi, wśród których żyjemy i pracujemy. To duża satysfakcja, patrzeć ile radości sprawiamy dzieciakom i rodzicom. Działając na rzecz lokalnej społeczności pomagamy także sobie. Nasze dzieci też będą korzystać z tych placów zabaw" - przekonuje Marek Feruga.
Fundacja Muszkieterów w ciągu trzech lat ufundowała 57 placów zabaw. Łączna kwota tej inwestycji przekroczyła już 1,7 mln złotych.
Przy okazji akcji prowadzony jest konkurs na najlepsze zdjęcie dziecka z Placu Zabaw Muszkieterów. Głosowanie na zdjęcia odbywa się przy pomocy sms-ów. Do wygrania są bony na zakupy w sklepach Intermarché oraz cyfrowe aparaty fotograficzne. Szczegóły dotyczące konkursu znajdują się na stronie http://www.placezabaw.muszkieterowie.pl/ w zakładce Konkurs „Zagłosuj na zdjęcie dziecka".
Dodatkowo pod koniec roku rozpoczyna się konkurs „Zagłosuj na swoje miasto", w którym mieszkańcy miejscowości, gdzie znajdują się supermarkety Intermarché i Bricomarché mają możliwość zadecydowania o lokalizacji dodatkowego Placu Zabaw Muszkieterów. W poprzedniej edycji akcji konkurs był wyjątkowo emocjonujący, ponieważ ostateczny pojedynek na głosy stoczyły dwa miasta: Słupca w woj. wielkopolskim i Głogów w woj. dolnośląskim. Z inicjatywy burmistrzów obu miast powołano specjalne sztaby, które zagrzewały do głosowania. W rezultacie zwyciężyła Słupca, której mieszkańcy wysłali 14 656 sms-ów. Warto podkreślić, że w walkę o plac zabaw zaangażowało się dosłownie całe miasto, gdyż liczy ono 14 500 mieszkańców. Udział w plebiscycie wzięli nie tylko rodowici Słupczanie ale także znajomi i Słupczanie, mieszkający w innych województwach. Równie zaangażowani w głosowanie byli mieszkańcy Głogowa, którzy ostatecznie wysłali 14 631 sms-ów, zatem jedynie o 25 głosów mniej. Ranking wszystkich miast biorących udział konkursie można znaleźć na stronie www.placezabaw.muszkieterowie.pl w zakładce Konkurs „Zagłosuj na swoje miasto".
Akcja „Place Zabaw Muszkieterowie" znalazła się, jako przykład dobrej praktyki w „Raporcie Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2009", przygotowywanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, otrzymała wyróżnienie w konkursie „Złote Spinacze" w kategorii Społeczna Odpowiedzialność Biznesu oraz znalazła uznanie na międzynarodowym Forum Innowacji Grupy Muszkieterów w Paryżu.
(Maja Święcka)
tagi: Grupa Muszkieterów ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...