Nieskategoryzowane

Nowy format sprzedaży

Środa, 13 kwietnia 2011
Nakładem inwestycyjnym około 60 milionów Euro, powstał pierwszy w Polsce projekt europejskiego dewelopera Liebrecht & wooD, łączący centrum typu outlet z tradycyjnym parkiem handlowym. Morski Park Handlowy w Gdańsku otwarty zostanie 15 kwietnia br. Deweloper zapowiada zakończenie prac przy drugiej fazie inwestycji pod koniec 2012 roku.

Morski Park Handlowy tworzyć będą trzy niezależne obiekty, w których zlokalizowane zostaną wielkopowierzchniowe sklepy, galeria handlowa, lokale gastronomiczne i pomieszczenia biurowe pod najem. Łącznie dla około 35 sklepów powierzchnia handlowa wyniesie 63 000 mkw., z powierzchnią Fashion House Outlet Centre będzie to ponad 86 000 m².

15 kwietnia br. w ramach pierwszej fazy inwestycji otwarte zostaną: market OBI (powierzchnia najmu 11 047 mkw.) oraz hipermarket Carrefour (o powierzchni 8 412 mkw.) wraz z galerią handlową, licznymi butikami i punktami usługowymi. Nad galerią handlową znajduje się również 1 633 mkw. powierzchni biurowej brutto do wynajęcia. Do użytku oddany zostanie parking na 962 samochody.

Częścią Morskiego Parku Handlowego jest również, istniejące od 2005 roku centrum wyprzedażowe Fashion House Outlet Centre, z liczbą ponad 120 sklepów oferujących markową odzież 30-70 procent taniej 365 dni w roku.

Połączenie formuły outletu i parku handlowego w jednym kompleksie jest pierwszym takim rozwiązaniem realizowanym przez Liebrecht & wooD w Polsce, sprawdzonym już wcześniej przez dewelopera w parku handlowym West Park w stolicy Rumunii, Bukareszcie.

"Morski Park Handlowy w Gdańsku ma doskonałą lokalizację, w bardzo perspektywicznym obszarze, w kierunku którego rozwija się miasto. Dlatego też postanowiliśmy wzbogacić dotychczasową formułę sprzedaży outletowej o tradycyjny park handlowy. Teraz już nie tylko markowa odzież i obuwie, ale również hipermarket spożywczy, artykuły dla domu i ogrodu, i wiele innych - dostępne będą w jednym miejscu" - mówi Patrick Van Den Bossche, Dyrektor Zarządzający Liebrecht & wooD.

Druga faza Morskiego Parku Handlowego obejmie powierzchnie typu „big-box", stację benzynową, myjnię samochodową i restaurację typu „drive-thru". Jej rozpoczęcie planowane jest na wiosnę roku 2012 r. Jedną z głównych marek tej fazy inwestycji będzie Agata Meble, z powierzchnią handlową około 17 000 mkw. Całkowita powierzchnia działki Morskiego Parku Handlowego to 160 247 mkw. W jej skład wejdzie także parking na 1 500 samochodów.

Konferencja prasowa, podczas której zaprezentowane zostały m.in. szczegóły dotyczące Morskiego Parku Handlowego, odbyła się w ciekawym miejscu, w Rekinarium w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym w Warszawie, gdzie firma Liebrecht & wooD poinformowała również o fakcie objęcia opieką rekina z gatunku tawrosz piaskowy.

„Wprowadzając koncepcję sprzedaży outletowej, a teraz rozwijając ją o parki handlowe pokazaliśmy, że nie boimy się wyzwań, odważnie wpływamy na nowe, szerokie wody. Podobnymi cechami wykazują się rekiny. Inteligencja, wytrwałość w dążeniu do celu, szybkość w działaniu - to pożądane wyróżniki również w otoczeniu biznesowym. Dlatego, widząc pewne podobieństwa w charakterach rekina i naszej firmy, zdecydowaliśmy się na symboliczną „adopcję" tej wyjątkowej ryby. Chcemy obalić towarzyszące mity i pomóc w lepszym zrozumieniu tych istot, które powinny być chronione w celu utrzymania odpowiedniej równowagi w oceanach. Czas przyjąć inną wizję, również w stosunku do rekinów" - wyjaśnia Patrick Van Den Bossche.

(Maja Święcka)

tagi: Morski Park Handlowy ,