„Retailer of the Year 2010" to konkurs zorganizowany przez spółkę Blue Business Media, która przy prowadzeniu badania i wyłonieniu zwycięzców współpracowała z firmą badawczą Nielsen.
W okresie od 31 stycznia 2011 r. do 11 lutego 2011 r. przedstawiciele producentów utrzymujący w roku 2010 relacje biznesowe z detalistami zostali poproszeni o wypełnienie elektronicznego kwestionariusza oceniającego poszczególne sieci handlowe. Pytania dotyczyły następujących kryteriów oceny w zakresie współpracy pomiędzy dostawcą a siecią detaliczną:
Wizerunek - działania promocyjne sieci, innowacyjność, estetyka hal sprzedaży, wygląd materiałów marketingowych;
Współpraca przy rozwoju biznesu (marketing, zarządzanie kategorią) - wspólne planowanie rozwoju biznesu, przegląd dotychczasowych wyników, wspólne opracowywanie strategii, współpraca przy organizowaniu akcji promocyjnych;
Kontakty z zespołem współpracującym z firmą po stronie sieci - łatwość kontaktu, stopień decyzyjności, informowanie o zmianach, terminowość i rzetelność;
Logistyka - elastyczność terminów dostaw, zarządzanie zamówieniami i zwrotami, fakturowanie;
Warunki handlowe - warunki i terminy płatności, ceny.
Sieci detaliczne zostały podzielone na siedem kategorii konkursowych: hipermarket, supermarket, dyskont, convenience i regionalne sieci handlowe, hurtownie cash&Carry oraz drogerie.
„Jestem bardzo zadowolony, że w starciu z tak szacownymi konkurentami udało nam się zająć pierwsze miejsce. Mamy trzy podstawowe zasady w relacjach z dostawcami: po pierwsze staramy się zachować wyważony zestaw zasad w relacjach, po drugie uczciwość, a po trzecie we wszystkim musimy być wiarygodni, jeśli coś obiecujemy, to jest to równoznaczne z realizacją" - mówi Daniel Prałat, Dyrektor Generalny Centrali Zakupowej Intermarché.
„Retailer of the Year 2010" to jedyne na polskim rynku wyróżnienie przyznawane sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców, a nie konsumentów.
(maj)
tagi: Intermarche ,
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....