„Retailer of the Year 2010" to konkurs zorganizowany przez spółkę Blue Business Media, która przy prowadzeniu badania i wyłonieniu zwycięzców współpracowała z firmą badawczą Nielsen.
W okresie od 31 stycznia 2011 r. do 11 lutego 2011 r. przedstawiciele producentów utrzymujący w roku 2010 relacje biznesowe z detalistami zostali poproszeni o wypełnienie elektronicznego kwestionariusza oceniającego poszczególne sieci handlowe. Pytania dotyczyły następujących kryteriów oceny w zakresie współpracy pomiędzy dostawcą a siecią detaliczną:
Wizerunek - działania promocyjne sieci, innowacyjność, estetyka hal sprzedaży, wygląd materiałów marketingowych;
Współpraca przy rozwoju biznesu (marketing, zarządzanie kategorią) - wspólne planowanie rozwoju biznesu, przegląd dotychczasowych wyników, wspólne opracowywanie strategii, współpraca przy organizowaniu akcji promocyjnych;
Kontakty z zespołem współpracującym z firmą po stronie sieci - łatwość kontaktu, stopień decyzyjności, informowanie o zmianach, terminowość i rzetelność;
Logistyka - elastyczność terminów dostaw, zarządzanie zamówieniami i zwrotami, fakturowanie;
Warunki handlowe - warunki i terminy płatności, ceny.
Sieci detaliczne zostały podzielone na siedem kategorii konkursowych: hipermarket, supermarket, dyskont, convenience i regionalne sieci handlowe, hurtownie cash&Carry oraz drogerie.
„Jestem bardzo zadowolony, że w starciu z tak szacownymi konkurentami udało nam się zająć pierwsze miejsce. Mamy trzy podstawowe zasady w relacjach z dostawcami: po pierwsze staramy się zachować wyważony zestaw zasad w relacjach, po drugie uczciwość, a po trzecie we wszystkim musimy być wiarygodni, jeśli coś obiecujemy, to jest to równoznaczne z realizacją" - mówi Daniel Prałat, Dyrektor Generalny Centrali Zakupowej Intermarché.
„Retailer of the Year 2010" to jedyne na polskim rynku wyróżnienie przyznawane sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców, a nie konsumentów.
(maj)
tagi: Intermarche ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...