Nieskategoryzowane

Intermarché Siecią Detaliczną Roku

Poniedziałek, 11 kwietnia 2011
SCA PR Polska Sp. z o.o. (Centrala Zakupowa Intermarché) została wybrana przez przedstawicieli producentów Siecią Detaliczną Roku „Retailer of the Year 2010". Intermarché otrzymało jednocześnie najwyższe wyróżnienie plebiscytu w kategorii supermarkety. Nagrody odebrał Daniel Prałat Dyrektor Generalny Intermarché w Polsce (na zdjęciu).

„Retailer of the Year 2010" to konkurs zorganizowany przez spółkę Blue Business Media, która przy prowadzeniu badania i wyłonieniu zwycięzców współpracowała z firmą badawczą Nielsen.

W okresie od 31 stycznia 2011 r. do 11 lutego 2011 r. przedstawiciele producentów utrzymujący w roku 2010 relacje biznesowe z detalistami zostali poproszeni o wypełnienie elektronicznego kwestionariusza oceniającego poszczególne sieci handlowe. Pytania dotyczyły następujących kryteriów oceny w zakresie współpracy pomiędzy dostawcą a siecią detaliczną:

Wizerunek - działania promocyjne sieci, innowacyjność, estetyka hal sprzedaży, wygląd materiałów marketingowych;

Współpraca przy rozwoju biznesu (marketing, zarządzanie kategorią) - wspólne planowanie rozwoju biznesu, przegląd dotychczasowych wyników, wspólne opracowywanie strategii, współpraca przy organizowaniu akcji promocyjnych;

Kontakty z zespołem współpracującym z firmą po stronie sieci - łatwość kontaktu, stopień decyzyjności, informowanie o zmianach, terminowość i rzetelność;

Logistyka - elastyczność terminów dostaw, zarządzanie zamówieniami i zwrotami, fakturowanie;

Warunki handlowe - warunki i terminy płatności, ceny.

Sieci detaliczne zostały podzielone na siedem kategorii konkursowych: hipermarket, supermarket, dyskont, convenience i regionalne sieci handlowe, hurtownie cash&Carry oraz drogerie.

„Jestem bardzo zadowolony, że w starciu z tak szacownymi konkurentami udało nam się zająć pierwsze miejsce. Mamy trzy podstawowe zasady w relacjach z dostawcami: po pierwsze staramy się zachować wyważony zestaw zasad w relacjach, po drugie uczciwość, a po trzecie we wszystkim musimy być wiarygodni, jeśli coś obiecujemy, to jest to równoznaczne z realizacją" - mówi Daniel Prałat, Dyrektor Generalny Centrali Zakupowej Intermarché.

„Retailer of the Year 2010" to jedyne na polskim rynku wyróżnienie przyznawane sieciom detalicznym i hurtowym przez ich dostawców, a nie konsumentów.

(maj)

tagi: Intermarche ,