Badanie, realizowane na zlecenie Kolportera S.A., miało na celu określenie postrzegania marki Kolporter przez klientów, jak również jej pozycji na rynku.
Jak wynika z badania, 41 proc. klientów ocenia usługi Kolportera dobrze, 39 proc. - bardzo dobrze, a 16 proc. - znakomicie. Około 37 proc. badanych zdecydowanie poleciłoby swoim znajomym i bliskim punkty sprzedaży Kolportera. Ankietowani ocenili je jako profesjonalne i gwarantujące szybkie zakupy. Kolportera na tle konkurencji pozytywnie wyróżnia obsługa w punktach sprzedaży - klienci docenili fachowość i szybkość sprzedawców.
Same punkty sprzedaży Kolportera kojarzą się natomiast badanym przede wszystkim z salonami prasowymi (70 proc.), salonami prasowymi w centrach handlowych (31 proc.) i kioskami (30 proc.).
Jaki jest wizerunek osoby korzystającej z usług Kolportera? Z badania wynika, że są to osoby postrzegane jako młode lub w średnim wieku, dobrze wykształcone, pracujące, dynamiczne, otwarte na nowości. „W większości są to mężczyźni, co potwierdza, iż marka jest postrzegana bardziej jako męska niż kobieca. (...) Jej atutem jest wiedza" - czytamy w podsumowaniu raportu TNS Pentor. Kolporter jest często odbierany przez respondentów jako ekspert i lider w swojej dziedzinie.
Program badawczy składał się z badania ilościowego przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie 300 osób dokonujących zakupów w punktach sprzedaży prasy oraz z badania jakościowego - sześciu pogłębionych wywiadów grupowych, w trakcie których łącznie przebadano 48 osób.
(maj)
tagi: Kolporter ,
W warszawskim centrum handlowym Wola Park...
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol już kolejny rok z rzędu –...
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...