Nieskategoryzowane

Kampania „Miejskie Plantacje Chmielu” nagrodzona

Piątek, 01 kwietnia 2011
30 marca 2011 r.  podczas gali w Fabryce Trzciny w Warszawie wręczono nagrody ogólnopolskiego konkursu kreacji w reklamie „Kreatura 2011". W kategorii event/ambient - napoje alkoholowe, zwyciężyła kampania „Miejskie Plantacje Chmielu" zrealizowana w ub. roku dla marki Warka (należacej do Grupy Żywiec). Nagrodzeni zostali "Krewcy Krawcy" odpowiadający za wykonanie projektu, "Macroscope OMD", który zaplanował media oraz agencja "Men at Work" autor kreacji.

W projekcie zaakcentowano rolę ważnego składnika piwa - chmielu - poprzez stworzenie 7 mini plantacji. To wyjątkowy i prawdopodobnie do tej pory jedyny w Polsce projekt, który wykorzystuje roślinę jako element ekspozycji w przestrzeni miejskiej.

Dzięki niemu konsumenci Warki dowiedzieli się jak ciekawą rośliną jest chmiel, który w piwie decyduje o goryczce, jak wygląda proces jego wzrostu i co najistotniejsze - jak ważna jest rola człowieka w procesie pielęgnacji i ochrony tej wyjatkowej rośliny przed czynnikami atmosferycznymi.

Do projektu wybrano 7 lokalizacji w różnych miastach Polski . Cechowało je natężenie ruchu pieszego oraz odpowiednia powierzchnia dla konstrukcji.  Istotne było również, aby przechodnie odwiedzając Miejskie Plantacje regularnie mogli obserwować przyrost chmielu.

Aktywność cieszyła się zainteresowaniem już od momentu montażu konstrukcji.  Według szacunków w czasie trwania projektu w okolicy Miejskich Plantacji Chmielu Warki przemieściło się ok. 23 mln osób.

(M.D)

tagi: warka ,