W minionym roku Stokrotka wymieniła oświetlenie we wszystkich supermarketach, które dotychczas nie były wyposażone w energooszczędne systemy. Akcja objęła kilkadziesiąt placówek. Teraz miejsce zwykłych świetlówek zajęły energooszczędne. Dzięki temu już w pierwszym etapie po wprowadzeniu oświetlenia ECO, spółka zmniejszyła zużycie energii o około 10 %. A na tym nie koniec. Sieć testuje obecnie oświetlenie w technologii LED. Jeśli analizy przyniosą obiecujące wyniki, takie rozwiązanie będzie wdrażane w nowopowstających placówkach.
„Obecnie w całej Polsce pod marką Stokrotka i Delima działa już 190 placówek, planujemy też dalszy intensywny rozwój. Dzięki oszczędzaniu energii zyskujemy wszyscy, wspólnie przyczyniając się do ochrony środowiska i jego zasobów" - mówi Beata Gesche, wiceprezes zarządu sieci Stokrotka.
Wymiana świetlówek to nie jedyne działanie Stokrotki na rzecz obniżenia poziomu zużycia energii elektrycznej. W nowo otwieranych sklepach sieć stosuje wyłącznie zamykane wanny mroźnicze, w takie rozwiązanie planuje też sukcesywnie wyposażyć wszystkie supermarkety. Pracą lodówek w Stokrotce sterują programatory czasowe. Umożliwiają one ograniczenie podczas zamknięcia sklepu stopnia chłodzenia produktów nie wymagających przechowywania w stałej, niskiej temperaturze. Systemy elektroniczne sterują również czasem pracy oświetlenia zewnętrznego i reklam. Dodatkowo, w celu bieżącej kontroli bezpieczeństwa i jakości funkcjonowania instalacji elektrycznych, Stokrotka prowadzi regularne audyty kamerą termowizyjną.
Już przed dwoma laty sieć wycofała z obrotu tradycyjne, foliowe reklamówki zastępując je siatkami biodegradowalnymi, prowadzi także stałą zbiórkę zużytych baterii. Dodatkowo, w ubiegłym roku, wspólnie z klientami, Stokrotka zebrała 5,5 tony plastikowych nakrętek. Dochód z ich sprzedaży firmie recyklingowej zasilił fundusz przeznaczony na organizację wymarzonych wycieczek dla podopiecznych dziecięcego Hospicjum im. Małego Księcia.
Informacje o firmie:
Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Jest właścicielem sieci 182 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Celem strategicznym spółki na kolejne lata jest pozycja lidera segmentu supermarketów w Polsce. Stokrotka chce ją osiągnąć dzięki akwizycjom oraz intensywnemu rozwojowi organicznemu. Rocznie sieć ma się powiększać nawet o 40-50 nowych placówek.
Powierzchnia handlowa placówek Stokrotki wynosi od 400 do 1200 m2. W ofercie supermarketów znajduje się do 20 000 pozycji asortymentowych. Można w nich znaleźć bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata. W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców, oraz marki własne.
Sklepy należące do Stokrotka Sp. z o.o. - Stokrotka i Delima - zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Oprócz tradycyjnych placówek Stokrotka realizuje także projekty lokalnych centrów handlowych.
(Maja Święcka)
tagi: Stokrotka ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...