24 marca 2011 r. nastąpiło długo oczekiwane porozumienie pomiędzy Miastem Poznań i firmą Apsys Polska. Strony podpisały aneks do umowy dotyczącej wymiany gruntów, która otwiera firmie Apsys drogę do otrzymania pozwolenia na budowę Centrum Handlowego Łacina. "Osiągnięcie porozumienia z miastem sprawiło, że nasze plany inwestycyjne nabiorą tempa. Budowę Łaciny chcemy rozpocząć w ciągu roku, a zakończyć w ciągu 24 miesięcy" - mówi Maciej Wróblewski, wiceprezes i dyrektor działu rozwoju Apsys Polska.
Nowe centrum handlowe zostanie wybudowane w strategicznej części Poznania, na prawym brzegu Warty, 10 minut od Starego Miasta, tuż przy Rondzie Rataje, w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Autobusowego. Położenie niemal w samym sercu miasta zagwarantuje dogodny dojazd wieloma środkami komunikacji miejskiej, jak również samochodem. Z łączną powierzchnią najmu wynoszącą 95 tysięcy mkw. Łacina będzie jednym z największych i najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w Polsce. Jednocześnie stanowić będzie europejski przykład śródmiejskiego centrum nowej generacji, w którym istotną rolę odgrywa nowoczesna architektura.
Pomimo, że rozpoczęcie budowy Łaciny planowane jest na przyszły rok już teraz inwestor zawarł umowy z około 100 najemcami, którzy zadeklarowali chęć wydzierżawienia aż 65% powierzchni handlowo-użytkowej tego centrum handlowego. Biorąc pod uwagę tak wczesne stadium inwestycji, świadczy to o sukcesie handlowym i znaczącym zainteresowaniu ze strony przyszłych najemców.
„Dla lokalnych przedsiębiorców istotne jest to, że w procesie komercjalizacji zwracamy uwagę na zachowanie równowagi pomiędzy małymi i dużymi punktami handlowymi oraz międzynarodowymi sieciami handlowymi, a lokalnymi najemcami" - dodaje Marek Błędowski, Dyrektor Handlowy Apsys Polska. - „Dzięki temu Łacina zyska własną tożsamość łączącą międzynarodowy charakter z lokalnymi uwarunkowaniami".
Łacina przyciągnie Klientów bogatą i różnorodną ofertą handlową obejmującą niemal wszystkie rodzaje artykułów - od spożywczych, poprzez odzież, obuwie, multimedia, książki i prasę, kosmetyki, artykuły dla dzieci i niemowląt aż po wyposażenie wnętrz. Planowanych jest 300 punktów handlowych i usługowych, w tym 220 butików oraz 55 sklepów o średniej i dużej powierzchni. Powstanie tu Aleja Mody skupiająca na obszarze o powierzchni 25 tys. mkw. znane marki odzieżowe. Część restauracyjna pomieści 25 restauracji i punktów gastronomicznych. W Łacinie znajdą się między innymi: Carrefour, Leroy Merlin, Electro World, Empik, Smyk, Sephora, Douglas, H&M, C&A, Mango, Deichmann, Apart, W. Kruk oraz Multikino z 11 nowoczesnymi salami.
Inwestorem projektu jest francuska firma Apsys Group specjalizująca się w rozwoju centrów handlowych i zarządzaniu nimi w Polsce, Francji i Rosji. Apsys Polska jest deweloperem i zarządcą 15 centrów handlowych w Polsce i Rosji o łącznej powierzchni ponad 700 tysięcy mkw. Firma zapewnia kompleksową obsługę centrów, począwszy od tworzenia studiów wykonalności inwestycji, strategii ich rozwoju, przez zarządzanie umowami najmu, tworzenie i wdrażanie strategii marketingowych, po techniczne utrzymanie obiektów. Flagowym projektem firmy w Polsce jest wielofunkcyjne centrum handlowe Manufaktura w Łodzi.
Łacina - podstawowe dane o projekcie:
Powierzchnia GLA: 95 tysięcy mkw.
Liczba punktów handlowych i usługowych: 300 (w tym 220 butików oraz 55 sklepów
o średniej i dużej powierzchni)
Foodcourt: 25 restauracji
Bezpłatny parking podziemny i naziemny na 3 200 miejsc
(Maja Święcka)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...