"W Trosce o Naturę" to program prowadzony przez Polski System Recyklingu Organizacja Odzysku SA. Na akcję składają się szeroko zakrojone działania edukacyjne, informacyjne i lobbingowe, w których uczestniczą producenci i importerzy wyrobów w opakowaniach, firmy odzysku i recyklingu, gminy i powiaty, organizacje ekologiczne, szkoły i placówki pozaszkolne oraz wszyscy, dla których ważna jest dbałość o środowisko naturalne.
Wszystkie te podmioty łączy pierwszy polski symbol recyklingu - znak "W Trosce o Naturę" umieszczany na opakowaniach produktów przyjaznych dla środowiska, pojemnikach do selektywnej zbiórki, witrynach jednostek sprzedaży detalicznej i usług, świadczący o wiedzy i świadomości ekologicznej.
Znak łączy przedsiębiorstwa dystrybuujące swoje produkty w opakowaniach, firmy zbierające selektywnie odpady opakowaniowe, recyklerów i producentów opakowań w jeden łańcuch recyklingu. Nadrzędnym celem programu jest stałe zmniejszanie oddziaływania odpadów na środowisko oraz redukcja kosztów produkcji nowych opakowań.
„Od dziesięciu lat Polski System Recyklingu stale nawiązuje współpracę z nowymi przedsiębiorcami, w dużej mierze z branży FMCG, którzy na swoich produktach umieszczają znak "W Trosce o Naturę" i tym samym świadczą o uczestnictwie w wiarygodnym systemie recyklingu odpadów opakowaniowych" - mówi Aleksandra Czarnecka, koordynator programu "W Trosce o Naturę" z Polskiego Systemu Recyklingu Organizacja Odzysku SA.
Ideą powstania znaku jest promocja wszystkich przedsiębiorców, którzy zaangażują się w budowę trwałego i bezpiecznego systemu z korzyścią dla natury. „Znak jest informacją dla konsumentów i innych przedsiębiorców o aktywnym wkładzie firmy w działania proekologiczne i ochronę środowiska" - mówi Anna Kaliszan z BS Bohemia Sekt Polska. To także wynik realizacji polityki zrównoważonego rozwoju, zatem wspierającej wartości etyczne, ekologiczne i społeczne przy prowadzeniu biznesu.
BS Bohemia Sekt Polska to dystrybutor win spokojnych oraz musujących z południowych Moraw. Szeroki asortyment to dorobek pięciu winnic - Bohemia Sekt, Chateau Bzenec, Habánské sklepy, Vino Mikulov oraz Winnica Pavlov. Wina dystrybuowane przez firmę dostępne są w sprzedaży online oraz wybranych polskich sieciach spożywczych, sklepach winiarskich oraz restauracjach.
Więcej o BS Bohemia Sekt Polska znaleźć można na http://www.bohemiasekt.pl/ oraz http://www.sklep.bohemiasekt.pl/
(Maja Święcka)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...