Nieskategoryzowane

Tradis aktywnie walczy o rynek petro

Czwartek, 24 marca 2011
Tradis kontynuuje ekspansję na rynku paliwowym w Polsce. Spółka prowadzi rozmowy z kolejnymi sieciami, w tym niezależnymi operatorami z północy kraju. Po udanym debiucie na rynku petro i rozpoczęciu współpracy od razu z największym podmiotem tej branży w Polsce - PKN Orlen, Tradis chce stać się kluczowym dostawcą dla stacji benzynowych.

Tradis ma własną receptę na sukces w trudnej branży paliwowej. Gwarantując najwyższy poziom usług dystrybucyjnych, realizację zamówień na poziomie 98%, terminowość dostaw i nowoczesny system informatyczny, ułatwiający wymianę danych, w ubiegłym roku spółka zdobyła kontrakt z liderem rynku. Od niespełna roku dostarcza napoje, piwo i słodycze do sieci 1400 stacji Orlen i Bliska w całej Polsce. Ale oferta Tradisu skierowana jest nie tylko do klientów sieciowych. Na co dzień Tradis współpracuje także ze stacjami niezależnymi, dopasowując ofertę indywidualnie, w zależności od potrzeb i skali działania podmiotów.

Spółka powołała wyspecjalizowany dział petro, czuwający nad ofertą, jakością obsługi i bieżącą współpracą. Nieustannie prowadzi też rozmowy z kolejnymi podmiotami zainteresowanymi jej ofertą dla sektora paliwowego.

"Mamy świetną obsługę serwisową, szeroką ofertę asortymentową, wykorzystujemy nowoczesny system elektronicznych zamówień, a swoim zasięgiem obejmujemy obszar całej Polski. Otrzymujemy także doskonałe recenzje od współpracujących z nami podmiotów, w tym PKN Orlen. Branża petro jest niezwykle wymagająca, a nam zależy na najwyższej jakości usług. To dlatego jesteśmy najlepszym partnerem dla sieci stacji benzynowych" - mówi Rafał Melanowicz, dyrektor sprzedaży Tradis.

W marcu swoją ofertę usług dystrybucyjnych Tradis zaprezentował kluczowym koncernom paliwowym oraz prywatnym przedsiębiorcom prowadzącym regionalne sieci stacji benzynowych na ogólnopolskim spotkaniu przedstawicieli branży. Podczas Forum Petro Trend 2011 omówiono perspektywy rozwoju rynku, szanse i zagrożenia dla operatorów oraz innowacyjne rozwiązania w dystrybucji artykułów do sklepów przystacyjnych, w czym Tradis jest niekwestionowanym liderem. Uczestnicy nie tylko wymienili doświadczenia, ale też podjęli deklarację współpracy oraz realizacji wspólnych wyzwań. Był także czas na zawarcie nowych kontaktów, przedstawienie oferty potencjalnym partnerom i przystąpienie do wstępnych rozmów handlowych.

Od czerwca 2010 roku Tradis jest jedynym dostawcą podstawowych kategorii produktowych: słodyczy, napojów i piwa dla największej sieci stacji paliw w Polsce - Orlen i Bliska. Umowa z PKN Orlen to doskonały przykład wykorzystania skali spółki do współpracy z tego typu firmami, działającymi na terenie całego kraju. Ogromne znaczenie ma tu nowoczesny system elektronicznych zamówień, który Tradis wykorzystuje już od kilku lat oraz doświadczenie w obsłudze serwisowej, z dowozem do klienta.

Kontrakt z PKN Orlen pokazał, że Tradis może zagwarantować najwyższą jakość obsługi nawet dla dużej i rozproszonej sieci.

Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi dystrybucję artykułów FMCG przez magazyny cash&carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment artykułów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych, korzystne warunki handlowe, nowoczesny system informatyczny i logistyczny oraz ciągła praca nad zaspokajaniem oczekiwań klientów czynią z niej wiodącego partnera handlowego dla ponad 50 tysięcy polskich sklepów.

Grupa Dystrybucyjna Tradis skupia spółki: Tradis, Ambra i DEF, a także spółki Detal Koncept, Lewiatan i Euro Sklep prowadzące sieci franczyzowe sklepów i supermarketów o różnorodnych formatach. Tradis jest również strategicznym partnerem spółdzielni Społem i wraz z nimi współorganizuje nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce.

Działalność operacyjna Tradisu została uporządkowana geograficznie bądź funkcjonalnie w ramach ośmiu makroregionów. W całej Polsce Grupa dysponuje 73 oddziałami w postaci centrów dystrybucji, serwisów i magazynów cash&carry o łącznej powierzchni ok. 306 tys. mkw. Poprzez spółki franczyzowe koordynuje także działalność 4 141 placówek detalicznych.

W grudniu 2010 r. właściciel Tradisu - Grupa Handlowa Emperia - podpisała warunkową umowę inwestycyjną z Eurocash SA. Na jej mocy, po uzyskaniu zgody UOKiK, spółki Grupy Dystrybucyjnej Tradis zostaną włączone do Eurocash SA. Transakcja ma być zrealizowana do końca czerwca 2011 roku.

(Maja Święcka)

tagi: Tradis ,