„Celem kampanii nie jest rygorystyczne zakazanie spożywania alkoholu, ale przekonanie społeczeństwa, że należy używać go rozumnie" - mówi prof. Iwona Wawer z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. - „W XXI wieku doskonale znamy biochemiczny mechanizm działania alkoholu na organizm i sposoby jego eliminacji. Wiemy, że można bawić się dobrze przez kilka godzin i czuć się świetnie następnego dnia. Na ten czas warto jednak zapomnieć o odchudzaniu. Same krakersy mogą nie wystarczyć. Jeśli będziemy pilnować, żeby nie odwadniać organizmu i po każdym drinku pić wodę lub sok - na przykład pomidorowy, bogaty w potas, jeśli zapamiętamy, żeby w trakcie imprezy sięgać często po wartościowe pożywienie, takie jak warzywa, owoce, mięso czy ryby, i nauczymy się, by nigdy nie wsiadać za kierownicę po wypiciu alkoholu, naszą zabawę zawsze będziemy mogli zaliczyć do udanych, a o to przecież chodzi."
„Diageo na całym świecie stoi na czele akcji promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu. W Polsce, jak również w wielu innych kulturach, alkohol jest nieodłączną częścią wielu specjalnych okazji w naszym życiu. Nie wszyscy jednak pamiętają o jego odpowiedzialnej konsumpcji. Dlatego staramy się to podkreślać we wszystkich prowadzonych przez firmę działaniach - od zamieszczania hasła „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie" na etykietach i materiałach promocyjnych naszych produktów, poprzez promocję rygorystycznego podejścia do etycznego marketingu w branży, aż po organizację właśnie takich akcji społecznych jak ta z Realem - pozwalających nam budować świadomość społeczną. Powodem do naszej szczególnej satysfakcji jest to, że już drugi rok z rzędu mamy przyjemność współpracować z siecią Real - wspólnie pokazując odpowiedzialne podejście obu firm do promocji produktów i docierając z naszą kampanią społeczną do bardzo szerokiej rzeszy konsumentów, która codziennie odwiedza hipermarkety naszego partnera. Mamy przy tym nadzieję, że w tym roku nasza akcja nie tylko przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej na temat odpowiedzialnego picia alkoholu, ale i wpłynie bezpośrednio na ograniczenie liczby pijanych kierowców na polskich drogach - dlatego będziemy zachęcać do podpisania się pod hasłem „Prowadzę. Nie piję" - powiedział Krzysztof Michalski, Dyrektor Zarządzający Diageo Polska.
„Społeczna odpowiedzialność biznesu to jeden z filarów naszej strategii. Real aktywnie uczestniczy w inicjatywach edukacyjnych, a także zwalczających skalę niedożywienia i biedy w Polsce. Odpowiedzialna sprzedaż alkoholu i produktów tytoniowych również jest priorytetem naszej sieci. Cieszymy się z kontynuacji współpracy z Diageo przy wspólnej organizacji akcji „Pij odpowiedzialnie", konsekwentnie podkreślającej istotę świadomego spożywania i sprzedaży alkoholu. Jestem przekonany, że rezultaty kampanii będą długotrwałe i przyczynią się do wzrostu świadomości konsumentów w tym względzie" - dodał Rafael Gasset, Prezes Zarządu sieci hipermarketów Real w Polsce.
O tegorocznej kampanii
Celem kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie" jest promocja odpowiedzialnego picia alkoholu. Działania rozpoczęły się w pierwszy weekend marca i potrwają do końca miesiąca. W tym czasie klienci sieci hipermarketów Real będą mogli zapoznać się z 4 zasadami dobrej zabawy:
1. Po każdym drinku wypij szklankę wody. Alkohol odwadnia organizm, dlatego podczas zabawy warto uzupełniać płyny - pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Dzięki temu będziemy przez całą imprezę w świetnej formie i nie przesadzimy z ilością wypitego alkoholu. Zaleca się także nie pić więcej niż jednego drinka na godzinę.
2. Kiedy pijesz, pamiętaj też o jedzeniu. Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego wchłanianie. Jeśli więc zjemy coś przed wypiciem alkoholu i między drinkami, mamy dużo większą pewność, że efekt działania alkoholu nas nie zaskoczy, a my w dobrej formie przetrwamy całą imprezę i nie odczujemy efektów ubocznych na drugi dzień.
3. Nie pij, jeśli jesteś niepełnoletni. W świetle polskiego prawa tylko osoby, które ukończyły 18 lat, mogą kupować i pić alkohol. Dlaczego? Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, lecz przed osiągnięciem pełnoletności zarówno organizm, jak i psychika człowieka intensywnie się rozwijają. Dlatego używanie alkoholu może mieć bardzo negatywny wpływ na rozwój młodego człowieka.
4. Nie pij, jeśli prowadzisz. Pomyśl o powrocie do domu, zanim z niego wyjdziesz. Złap taksówkę lub znajdź niepijącego kierowcę, który odwiezie cię do domu z imprezy. Picie alkoholu zniekształca naszą zdolność oceny i wydłuża czas reakcji, dlatego po alkoholu nie będziemy w stanie bezpiecznie prowadzić. Narażalibyśmy bowiem nie tylko nasze życie, lecz wszystkich użytkowników drogi!
Każdy, kto odwiedzi stoiska alkoholowe w jednym z 54 hipermarketów sieci Real w Polsce, będzie miał szansę zapoznania się z powyższymi zasadami, dostępnymi m.in. na ulotkach, plakatach, standach promocyjnych i zawieszkach na butelkach alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff i Baileys. Na przekazy akcji zwracają również uwagę hostessy, które w tym roku będą zachęcać konsumentów do podpisywania deklaracji Prowadzę. Nie piję. Osoby, które podpiszą ją w hipermarkecie Real, otrzymają drobny upominek - naklejkę na samochód z hasłem, pod którym się zadeklarowały. Co istotne, deklarację będzie można także podpisać za pośrednictwem interaktywnej kampanii na Facebooku.
W ramach tegorocznych działań organizatorzy akcji, Diageo i Real, zaplanowali również konkursy dla konsumentów w prasie lokalnej i wybranych portalach internetowych. Biorąc udział w jednym z nich, będzie można sprawdzić swoją wiedzę na temat zasad dobrej zabawy i wygrać jeden z 60 voucherów na taksówkę o wartości 50 zł.
O ubiegłorocznej edycji kampanii
Ubiegłoroczna wspólna kampania Diageo i Real, promująca odpowiedzialne picie alkoholu, została doceniona przez konsumentów. W kampanii wzięło bezpośredni udział ponad pół miliona klientów sieci Real. Ponad 80% uczestników oceniło ją pozytywnie, określając jako potrzebną, wiarygodną oraz niosącą istotne treści informacyjne. Hasłem, które było najlepiej zauważane, a zarazem ocenione jako najważniejsze w kampanii realizowanej w 2010 roku, było „Nigdy nie prowadź pod wpływem alkoholu". Stąd decyzja organizatorów kampanii o podkreśleniu w komunikacji na 2011 rok właśnie tego aspektu odpowiedzialnego picia alkoholu.
(Maja Święcka)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...