Opierając się na swoim dziedzictwie firmy innowacyjnej i lidera w dziedzinie ochrony środowiska, PepsiCo ogłosiło stworzenie pierwszej na świecie plastikowej butelkę PET, która w całości jest zrobiona z materiałów roślinnych. Butelka jest całkowicie przetwarzalna i umożliwi firmie znaczące obniżenie emisji dwutlenku węgla podczas produkcji pojemników na napoje.
„Zielona" butelka PesiCo w 100% nadaje się do recyklingu i znacznie przewyższa dzisiejsze technologię przemysłowe. Butelka ta jest zrobiona z bio-surowców: prosa rózgowego, kory sosnowej i łupiny kukurydzy. W przyszłości firma zamierza rozszerzyć listę odnawialnych surowców wykorzystywanych do produkcji „zielonej" butelki o skórki pomarańczy, łupinki owsa i inne produkty uboczne powstające przy produkcji żywności. Unikalna metoda produkcji opakowań umacnia także korzyści płynące z nowego modelu operacyjnego PepsiCo "Power of One". Wprowadzenie strategicznych innowacji w dziedzinie napojów odbywa się poprzez zastosowanie rozwiązań opartych na żywności.
"Ta przełomowa innowacja jest gwarancją nieustannego rozwoju PepsiCo i producentów napojów. Nowa butelka PET jest widocznym efektem naszego poświęcenia dla badań i rozwoju" - mówi Indra Nooyi, Prezes i Dyrektor Generalna PepsiCo. - "PepsiCo jest w wyjątkowej sytuacji. Jako jeden z największych na świecie producentów napojów i żywności, może wreszcie wykorzystywać uboczne produkty powstające przy produkcji żywności do wytwarzania bardziej przyjaznych środowisku butelek dla naszych napojów. Jest to model zrównoważonego rozwoju, który wierzymy, że przybliży istotę "Performance with Purpose".
Poprzez połączenie procesów biologicznych i chemicznych, PepsiCo ustaliła metody tworzenia struktur molekularnych, które są takie same jak w butelkach PET produkowanych na bazie ropy naftowej (politereftalanu etylenu). Skutkuje to tym, że nowa butelka wygląda, przechowuje i chroni produkty identycznie, jak wykorzystywane dotychczas opakowania na napoje PET.
PepsiCo wprowadzi pilotażową produkcję nowych butelek w 2012. Po udanym programie pilotażowym, firma zamierza uruchomić produkcję tych butelek na pełną skalę.
"As You Sow pochwalił innowacyjne projektowanie opakowań przez PepsiCo" - powiedział Conrad Mackerron, Senior Program Director w As You Sow, Fundacji z San Fransisco, która promuje społeczną odpowiedzialność biznesu poprzez zaangażowanie udziałowców. - "Zmniejszenie uzależnienia od materiałów ropopochodnych i użycie odpadów roślinnych z produkcji żywności jako surowca do nowych butelek, powinno przynieść podwójne korzyści dla środowiska i dla PepsiCo".
Dzięki temu osiągnięciu, PepsiCo utrzymuje pozycję lidera w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Poczyniono również postęp w stosunku do globalnych dążeń
i zobowiązań ogłoszonych w 2010 r. w celu ochrony naturalnych surowców poprzez innowacje i bardziej efektywne wykorzystanie gruntów, energii, wody i opakowań. Szczególne przykłady ostatnich ekologicznych innowacji PepsiCo to:
- SunChips rozwinął pierwszą na świecie torbę, która w całości jest biodegradalna oraz wykorzystuje energię słoneczną w zakładzie produkcyjnym Modesto
- Butelka Eco-Fina - lekka butelka na wodę Aquafina wprowadzona w 2009 - najlżejsza butelka w tym rozmiarze pośród wszystkich butelek na wodę w USA
- Naked Juice, który po zużyciu zmienia się w całości recyklingową plastikową torbę - wprowadzenie reNEWabottleTM - pierwszego napoju dystrybuowanego na terenie USA
- Osiągnięcie „pozytywnego bilansu wodnego" w Indiach w 2009 - poprzez inicjatywy „bezpośredniego siewu". PepsiCo uzupełniła prawie sześć miliardów litrów wody w całych Indiach. Całkowite spożycie wody w zakładach wyniosło w tym okresie około pięci miliardów litrów
- Wprowadzenie inicjatywy recyklingu Dream Machine, w celu zapewnienia szerszego dostępu do zbiorników recyklingu "on-the-go" i pomoc w zwiększeniu w USA recyklingu pojemników po napojach z 34 do 50% do 2018
- Uruchomienie przełomowego programu pilotażowego, polegającego na używaniu niskoemisyjnych nawozów, co znacząco zmniejsza cykl emisji dwutlenku węgla
w napojach Tropicana
- Walkers - pierwsza na świecie firmą, która zamieściła logo redukcji dwutlenku węgla na produkcie konsumenckim, zobowiązujące do zrównoważonego rozwoju i większej przejrzystości.
(Maja Święcka)
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...