Pomimo bardzo trudnej sytuacji na rynku surowców - m.in. wzrostu cen mąki o ok. 70% w II półroczu 2010 r. - Grupa Makarony Polskie zamknęła 2010 r. z zyskiem netto wyższym o niemal 50% niż w 2009 r. Dzięki wykorzystaniu instrumentów zabezpieczających i wdrożeniu w IV kwartale podwyżek cen produktów, Spółce udało się ograniczyć wpływ negatywnych czynników na swoje wyniki i utrzymać wysoką dynamikę rozwoju. Mimo kryzysu na rynku surowców, wzrost sprzedaży jest wyższy od założonego w strategii na lata 2010-2012, w której Zarząd zadeklarował rozwój organiczny na poziomie minimum 20% rocznie.
„Rok 2010 był dla całej branży, w tym dla Grupy Makarony Polskie, ciężkim okresem. Nasze wyniki byłyby z pewnością lepsze, gdyby nie drastyczny wzrost cen mąki, stanowiącej podstawowy koszt produkcji makaronu" - komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Grupa Makarony Polskie zapowiada dalszy, dynamiczny rozwój w 2011 r. Spółka chce m. in. zwiększyć wynik netto o 106% do poziomu 6.480 tys. zł, zwiększyć rentowność EBITDA o 49% do 14.240 tys. zł oraz osiągnąć przychody w wysokości 216.550 tys. zł, czyli o 44% wyższe niż w minionym roku.
„Nasze szacunki na 2011 rok są konserwatywne i uwzględniają aktualną, niestabilną sytuację na rynku surowców" - dodaje Paweł Nowakowski.
(M.D)
tagi: makarony polskie ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...