Nieskategoryzowane

Partnerstwo dla klienta: Biedronka i polscy producenci

Poniedziałek, 21 marca 2011
Od ponad 15 lat, czyli od początku działalności w Polsce, sieć sklepów Biedronka rozwija współpracę z polskimi producentami. Od rodzimych wytwórców pochodzi blisko 95% artykułów spożywczych, oferowanych w sklepach sieci. Biedronka stawia na polskie produkty również dlatego, że - jak wynika z badań zachowań konsumentów - Polacy dokonując zakupów zwracają uwagę na jakość, cenę i właśnie polskość towarów.

Biedronka współpracuje z ponad 500 partnerami handlowymi. To prawdziwa elita polskich przedsiębiorstw, będących w stanie spełnić wysokie wymagania sieci Biedronka. Produkty wytwarzane są z wielką starannością, a ich wprowadzenie na rynek poprzedzane jest uważnym badaniem potrzeb klientów. Ocena partnerów opiera się na audycie zgodnym ze standardami Unii Europejskiej, pozwalającym stwierdzić, czy potencjalny dostawca jest w stanie spełnić odpowiednie warunki produkcyjne oraz powtarzalną wysoką jakość produktów.

Dostawcy są także stale monitorowani - regularnie odbywają się wizyty kontrolne dla sprawdzenia stanu sanitarnego i technicznego danego zakładu, a także wewnętrznej kontroli opakowań, surowców, procesu produkcji oraz wyrobu gotowego. Produkty podlegają wspólnym testom i konsultacjom, przeprowadzanym przez dostawców i Biedronkę. Natomiast cały proces dystrybucji i transportu produktów włączony jest w system „ciągu chłodniczego". Polega on na stałym monitoringu temperatury w naczepach rozwożących produkty do sklepów. Dzięki temu istnieje gwarancja, że trafiające tam artykuły są świeże i wysokiej jakości.

"Blisko 95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od polskich producentów. To bardzo istotny element naszej strategii wspierania rozwoju producentów żywności. Czujemy satysfakcję z faktu, że mając tak duży wybór Klienci doceniają unikalne cechy artykułów spożywczych pochodzących od polskich producentów" - mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka. - "Od lat nasi partnerzy handlowi dzielą naszą pasję i wspólnie z nami przygotowują dla Klientów Biedronki ofertę opartą na ciekawych pomysłach, składnikach najwyższej jakości i tradycyjnych polskich recepturach. Decyzje, które podejmujemy wspólnie, wpływają istotnie na liczbę miejsc pracy i plany rozwoju wielu firm. Dlatego tak bardzo liczą się dla nas zaufanie i dobre relacje."

Jak wynika z badań zwyczajów zakupowych, konsumenci coraz częściej interesują się miejscem pochodzenia produktów. Wybierają zdrowe i naturalne produkty pochodzące od rodzimych producentów (Deloitte, Consumer 2020. Reading signs, 2011). Natomiast ulubione sklepy Polaków to takie, do których czas dojścia nie przekracza 10 minut. 79% Polaków nie idzie na zakupy dłużej niż 10 minut. Aż dla 84% miejsce produkcji ma znaczenie (Pentor, raport Zachowania zakupowe Polaków 2010). Biorąc pod uwagę te czynniki, sklepy Biedronka idealnie wpisują się w ten schemat: znajdują się blisko domu i można w nich kupić świeżą, zdrową żywność.

Biedronka promuje rodzime produkty organizując m.in. coroczną Kampanię Polskie Produkty. W tym roku przebiega ona pod hasłem U nas królują polskie produkty. Jest to już 6. edycja kampanii. Na billboardach i w reklamach prasowych widocznych w całym kraju, podkreślane jest polskie pochodzenie produktów dostępnych w sieci. Wydany z tej okazji folder prezentuje artykuły produkowane dla sieci Biedronka przez polskich wytwórców. Materiał zawiera również wypowiedzi partnerów handlowych związanych z firmą od wielu lat, często od początku jej obecności na polskim rynku.

Poprzednie przebiegały pod hasłami: Polskie i Zdrowe, Ponad 95% artykułów spożywczych z Biedronki wyprodukowano w Polsce, Codziennie polskie produkty, Stawiamy na polskie produkty i Kwiat polskich produktów. Zawsze podkreślały wysoką jakość produktów, ich rodzime pochodzenie oraz innowacyjność.

Biedronka stale modyfikuje ofertę produktową dla klientów sieci w oparciu o najnowsze badania rynku oraz analizę tego, co klienci sieci cenią najbardziej. Aby mieć większy wpływ na jakość sprzedawanych artykułów, Biedronka wprowadza coraz więcej produktów marki własnej. Skuteczność i bezpieczeństwo systemu magazynowania i dystrybucji oraz procesu wprowadzania marki własnej potwierdził certyfikat ISO 22000. Biedronka otrzymała go jako pierwsza w Polsce sieć handlowa. Biedronka także już po raz drugi otrzymała godło Jakość Obsługi w kategorii supermarkety. Polscy konsumenci ocenili Biedronkę najlepiej aż w trzech obszarach: oferta, cena, asortyment; wiedza i kompetencje personelu oraz jego zachowanie i wygląd.

(Maja Święcka)

tagi: Biedronka ,