Biedronka współpracuje z ponad 500 partnerami handlowymi. To prawdziwa elita polskich przedsiębiorstw, będących w stanie spełnić wysokie wymagania sieci Biedronka. Produkty wytwarzane są z wielką starannością, a ich wprowadzenie na rynek poprzedzane jest uważnym badaniem potrzeb klientów. Ocena partnerów opiera się na audycie zgodnym ze standardami Unii Europejskiej, pozwalającym stwierdzić, czy potencjalny dostawca jest w stanie spełnić odpowiednie warunki produkcyjne oraz powtarzalną wysoką jakość produktów.
Dostawcy są także stale monitorowani - regularnie odbywają się wizyty kontrolne dla sprawdzenia stanu sanitarnego i technicznego danego zakładu, a także wewnętrznej kontroli opakowań, surowców, procesu produkcji oraz wyrobu gotowego. Produkty podlegają wspólnym testom i konsultacjom, przeprowadzanym przez dostawców i Biedronkę. Natomiast cały proces dystrybucji i transportu produktów włączony jest w system „ciągu chłodniczego". Polega on na stałym monitoringu temperatury w naczepach rozwożących produkty do sklepów. Dzięki temu istnieje gwarancja, że trafiające tam artykuły są świeże i wysokiej jakości.
"Blisko 95% produktów spożywczych sprzedawanych w Biedronce pochodzi od polskich producentów. To bardzo istotny element naszej strategii wspierania rozwoju producentów żywności. Czujemy satysfakcję z faktu, że mając tak duży wybór Klienci doceniają unikalne cechy artykułów spożywczych pochodzących od polskich producentów" - mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka. - "Od lat nasi partnerzy handlowi dzielą naszą pasję i wspólnie z nami przygotowują dla Klientów Biedronki ofertę opartą na ciekawych pomysłach, składnikach najwyższej jakości i tradycyjnych polskich recepturach. Decyzje, które podejmujemy wspólnie, wpływają istotnie na liczbę miejsc pracy i plany rozwoju wielu firm. Dlatego tak bardzo liczą się dla nas zaufanie i dobre relacje."
Jak wynika z badań zwyczajów zakupowych, konsumenci coraz częściej interesują się miejscem pochodzenia produktów. Wybierają zdrowe i naturalne produkty pochodzące od rodzimych producentów (Deloitte, Consumer 2020. Reading signs, 2011). Natomiast ulubione sklepy Polaków to takie, do których czas dojścia nie przekracza 10 minut. 79% Polaków nie idzie na zakupy dłużej niż 10 minut. Aż dla 84% miejsce produkcji ma znaczenie (Pentor, raport Zachowania zakupowe Polaków 2010). Biorąc pod uwagę te czynniki, sklepy Biedronka idealnie wpisują się w ten schemat: znajdują się blisko domu i można w nich kupić świeżą, zdrową żywność.
Biedronka promuje rodzime produkty organizując m.in. coroczną Kampanię Polskie Produkty. W tym roku przebiega ona pod hasłem U nas królują polskie produkty. Jest to już 6. edycja kampanii. Na billboardach i w reklamach prasowych widocznych w całym kraju, podkreślane jest polskie pochodzenie produktów dostępnych w sieci. Wydany z tej okazji folder prezentuje artykuły produkowane dla sieci Biedronka przez polskich wytwórców. Materiał zawiera również wypowiedzi partnerów handlowych związanych z firmą od wielu lat, często od początku jej obecności na polskim rynku.
Poprzednie przebiegały pod hasłami: Polskie i Zdrowe, Ponad 95% artykułów spożywczych z Biedronki wyprodukowano w Polsce, Codziennie polskie produkty, Stawiamy na polskie produkty i Kwiat polskich produktów. Zawsze podkreślały wysoką jakość produktów, ich rodzime pochodzenie oraz innowacyjność.
Biedronka stale modyfikuje ofertę produktową dla klientów sieci w oparciu o najnowsze badania rynku oraz analizę tego, co klienci sieci cenią najbardziej. Aby mieć większy wpływ na jakość sprzedawanych artykułów, Biedronka wprowadza coraz więcej produktów marki własnej. Skuteczność i bezpieczeństwo systemu magazynowania i dystrybucji oraz procesu wprowadzania marki własnej potwierdził certyfikat ISO 22000. Biedronka otrzymała go jako pierwsza w Polsce sieć handlowa. Biedronka także już po raz drugi otrzymała godło Jakość Obsługi w kategorii supermarkety. Polscy konsumenci ocenili Biedronkę najlepiej aż w trzech obszarach: oferta, cena, asortyment; wiedza i kompetencje personelu oraz jego zachowanie i wygląd.
(Maja Święcka)
tagi: Biedronka ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...