Jak donosi raport za pierwsze półrocze roku obrotowego 2010/2011 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO S.A. uzyskała rekordowe przychody ze sprzedaży w okresie 6 miesięcy, utrzymując tym samym pozycję wolumenowego lidera rynku paczkowanych bakalii (wykres poniżej) oraz zwiększając proporcjonalnie do rynku swój udział w produkcji marek własnych.
„Wyniki badań GfK Polonia potwierdzają naszą silną pozycję na rynku bakalii. Wzrost sprzedaży na poziomie rynku oraz utrzymanie pozycji wolumenowego lidera, jest tym bardziej cenne w kontekście ograniczonych na chwilę obecną możliwości produkcyjnych. Na szczęście rozpoczęliśmy już procedury odbioru budowlanego nowego zakładu w Brochowie, który zapewni nam możliwość skokowego wzrostu sprzedaży już w przyszłym roku obrotowym" - mówi Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A.
Dla przypomnienia warto dodać, że w chwili obecnej Spółka jest w trakcie finalizacji nowego kompleksu magazynowo - produkcyjno - biurowego w Brochowie nieopodal Sochaczewa. Łączna powierzchnia użytkowa kompleksu wyniesie ponad 10 tys. mkw., co oznacza, że będzie to prawdopodobnie największy kompleks tego typu w branży bakaliowej w Polsce. Jak szacuje Zarząd HELIO S.A., zoptymalizowanie logistyki wewnętrznej, zastosowanie energooszczędnych rozwiązań i poprawienie efektywności procesów produkcyjnych pozwoli uzyskać oszczędności rzędu ponad stu tysięcy złotych w skali miesiąca, co wskazuje, że inwestycja już od początku jej użytkowania będzie przynosiła wymierne dla Spółki korzyści, a jednocześnie pozbawi producenta dotychczasowych barier podażowych ograniczających dotychczasową dynamikę wzrostu sprzedaży bakaliowego potentata.
Analizując opublikowany przez HELIO S.A. raport, warto zauważyć również, że Spółka zainwestowała w bieżącym okresie nie tylko w rozwój infrastruktury, lecz także w budowę przyszłego popytu na produkty przedsiębiorstwa. Mimo że wiązało się to z poniesieniem znacznych kosztów sprzedażowo-marketingowych, HELIO wypuściło na rynek dwie nowe, pomyślnie rokujące linie produktów (ekskluzywne bakalie przekąskowe HELIO GOLD oraz masy krówkowe HELIO), a także rozpoczęło rozbudowę ogólnopolskich struktur handlowych.
"Powiększony dział handlowy ma w szczególności zintensyfikować sprzedaż w kanale tradycyjnym (hurtownie i dystrybutorzy), który nie stanowił dotychczas znaczącej pozycji w naszej strukturze sprzedaży. Aktywizacja tego kanału jest naturalną konsekwencją realizowanej strategii rozwoju HELIO. Odnotowujemy na tym polu już pierwsze sukcesy, jednak wszystko wymaga czasu. Docelowo chcemy uzyskiwać w nim ok. 30-40 % przychodów ze sprzedaży, czyli analogicznie do udziału tego kanału w rynku bakalii. Podsumowując minione półrocze stwierdzam, że był to czas inwestycji w przyszłość. Czas złapania oddechu niezbędnego do skokowego zwiększenia potencjału Spółki, a tym samym stworzenia szans na dalszy dynamiczny rozwoju HELIO" - dodaje na zakończenie Leszek Wąsowicz.
(Maja Święcka)
tagi: Helio ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...