Nieskategoryzowane

HELIO - Bakaliowy tygrys szykuje się do skoku

Środa, 16 marca 2011
Działająca na rynku bakalii spółka HELIO S.A. opublikowała raport za rekordowe w swojej działalności półrocze. Spółka zwiększyła w tym czasie swoją sprzedaż, utrzymując pozycję wolumenowego lidera w swojej branży, a także poczyniła istotne starania gwarantujące skokowy wzrost sprzedaży i generowanych zysków w przyszłych okresach.

Jak donosi raport za pierwsze półrocze roku obrotowego 2010/2011 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO S.A. uzyskała rekordowe przychody ze sprzedaży w okresie 6 miesięcy, utrzymując tym samym pozycję wolumenowego lidera rynku paczkowanych bakalii (wykres poniżej) oraz zwiększając proporcjonalnie do rynku swój udział w produkcji marek własnych.

Wyniki badań GfK Polonia potwierdzają naszą silną pozycję na rynku bakalii. Wzrost sprzedaży na poziomie rynku oraz utrzymanie pozycji wolumenowego lidera, jest tym bardziej cenne w kontekście ograniczonych na chwilę obecną możliwości produkcyjnych. Na szczęście rozpoczęliśmy już procedury odbioru budowlanego nowego zakładu w Brochowie, który zapewni nam możliwość skokowego wzrostu sprzedaży już w przyszłym roku obrotowym" - mówi Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO S.A.

Dla przypomnienia warto dodać, że w chwili obecnej Spółka jest w trakcie finalizacji nowego kompleksu magazynowo - produkcyjno - biurowego w Brochowie nieopodal Sochaczewa. Łączna powierzchnia użytkowa kompleksu wyniesie ponad 10 tys. mkw., co oznacza, że będzie to prawdopodobnie największy kompleks tego typu w branży bakaliowej w Polsce. Jak szacuje Zarząd HELIO S.A., zoptymalizowanie logistyki wewnętrznej, zastosowanie energooszczędnych rozwiązań i poprawienie efektywności procesów produkcyjnych pozwoli uzyskać oszczędności rzędu ponad stu tysięcy złotych w skali miesiąca, co wskazuje, że inwestycja już od początku jej użytkowania będzie przynosiła wymierne dla Spółki korzyści, a jednocześnie pozbawi producenta dotychczasowych barier podażowych ograniczających dotychczasową dynamikę wzrostu sprzedaży bakaliowego potentata.

Analizując opublikowany przez HELIO S.A. raport, warto zauważyć również, że Spółka zainwestowała w bieżącym okresie nie tylko w rozwój infrastruktury, lecz także w budowę przyszłego popytu na produkty przedsiębiorstwa. Mimo że wiązało się to z poniesieniem znacznych kosztów sprzedażowo-marketingowych, HELIO wypuściło na rynek dwie nowe, pomyślnie rokujące linie produktów (ekskluzywne bakalie przekąskowe HELIO GOLD oraz masy krówkowe HELIO), a także rozpoczęło rozbudowę ogólnopolskich struktur handlowych.

"Powiększony dział handlowy ma w szczególności zintensyfikować sprzedaż w kanale tradycyjnym (hurtownie i dystrybutorzy), który nie stanowił dotychczas znaczącej pozycji w naszej strukturze sprzedaży. Aktywizacja tego kanału jest naturalną konsekwencją realizowanej strategii rozwoju HELIO. Odnotowujemy na tym polu już pierwsze sukcesy, jednak wszystko wymaga czasu. Docelowo chcemy uzyskiwać w nim ok. 30-40 % przychodów ze sprzedaży, czyli analogicznie do udziału tego kanału w rynku bakalii. Podsumowując minione półrocze stwierdzam, że był to czas inwestycji w przyszłość. Czas złapania oddechu niezbędnego do skokowego zwiększenia potencjału Spółki, a tym samym stworzenia szans na dalszy dynamiczny rozwoju HELIO" - dodaje na zakończenie Leszek Wąsowicz.

(Maja Święcka)

tagi: Helio ,