Zgodnie z danymi agencji badawczej AC Nielsen, nowy produkt z portfolio CEDC osiągnął 4,5% udziałów wolumenowych w obrocie wódek czystych po zaledwie 10 tygodniach od wprowadzenia. Sprzedając w styczniu 2011 roku 760 tysięcy litrów wódki , Żubrówka Biała pozostawiła w tyle tak znane marki jak: Wyborowa, Sobieski, Stock Prestige, Finlandia czy Smirnoff.
Osiągnięcie tak dobrych wyników było możliwe przede wszystkim dzięki połączeniu najwyższej jakości wódki z legendarną polską marką. Żubrówka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i najsilniejszych polskich marek, stanowiąca na świecie swego rodzaju synonim polskości. Naturalnie czysta Żubrówka Biała jest wynikiem nowatorskiej technologii Polmosu Białystok wykorzystującej 6-krotną destylację i jedyną w Polsce platynową filtrację. Połączenie to bardzo szybko zyskało uznanie wśród konsumentów, a jego rezultatem jest wysoki udział w sprzedaży wódki oraz dynamiczna budowa sieci dystrybucji.
Pod koniec stycznia 2011 roku Żubrówka Biała była dostępna w ponad 66 procentach wszystkich sklepów detalicznych sprzedających wódkę w Polsce (ponad 40 tysięcy placówek). Szczególnie dobrą pozycję osiągnęła w tzw. sklepach wielkoformatowych, czyli hipermarketach i supermarketach z wyłączeniem dyskontów, w których produkt nie jest dostępny. W tak zdefiniowanym rynku Żubrówka Biała osiągnęła udział wolumenowy na poziomie 9% i była drugą najlepiej sprzedającą się marką na rynku wódek czystych.
Wysoka sprzedaż osiągnięta została przy wąskim asortymencie produktowym w porównaniu do asortymentu marek głównych konkurentów. Rynkowe dane sprzedażowe za 2010 rok obejmują bowiem jedynie sprzedaż Żubrówki Białej w trzech wariantach gramaturowych: 0,5L, 0,7L oraz 0,1L.
„Żubrówka Biała jest unikalnym produktem na polskim rynku wódki. Dzięki wykorzystanej technologii cechuje się niespotykaną łagodnością i czystością, a wprowadzenie jej pod parasolem marki Żubrówka daje konsumentom pewność najwyższej jakości. To właśnie stanowi o jej konkurencyjności i daje świetne wyniki sprzedażowe oraz zwiększającą się sieć dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że produkt będzie zdobywał coraz szersze grono konsumentów i w rezultacie stanie się liderem segmentu mainstream" - komentuje William V. Carey, Prezes Grupy CEDC.
(M.D)
tagi: cedc ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...