"Przez ostatnie kilkanaście miesięcy stawaliśmy przed wieloma wyzwaniami biznesowymi, w niektórych segmentach dały się odczuć skutki spowolnienia gospodarczego, ale ostateczne wyniki dają nam powody do zadowolenia" - mówi Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska (na zdjęciu). - "W 2010 roku osiągnęliśmy wyraźny wzrost sprzedaży liczony w złotówkach i jeszcze wyraźniejszy liczony w euro, na co ciężko pracowały wszystkie działy firmy. Miniony rok możemy zaliczyć do udanych w naszej firmie."
Dział Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych zanotował wzrosty sprzedaży oraz udziałów dzięki rynkowemu sukcesowi swoich marek. W 2010 Henkel umocnił się na pozycji zdecydowanego lidera w segmencie kosmetyków do stylizacji włosów. W segmencie kosmetyków do koloryzacji firma zajmuje drugą pozycję na rynku, jednak w 2010 roku zmniejszyła wyraźnie dystans do lidera, dzięki wprowadzeniu nowych produktów, np. pierwszej pianki do trwałej koloryzacji pod marką Perfect Mousse. Dodatkowo Henkel jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w kategorii produktów do pielęgnacji włosów (szampony), notuje także świetne wyniki w kategorii dezodorantów.
Do największych sukcesów 2010 roku należy zaliczyć pomyślny rozwój marki Syoss (debiut w 2009 roku), która obok pielęgnacji oferuje także stylizację i koloryzację włosów. Marka ta zanotowała bardzo dynamiczny, bo 194-procentowy wzrost sprzedaży, a jej pojawienie się na polskim rynku jest jednym z najbardziej spektakularnych debiutów rynkowych ostatnich lat. Produkty Syoss nie tylko zostały świetnie przyjęte przez konsumentów, ale także zebrały doskonałe recenzje branżowe.
Swoją ofertę wzbogaciły o kolejne innowacje produktowe także marki Taft, Gliss Kur, Schauma i Fa.
W 2010 Henkel Polska ponownie odnosił sukcesy w sprzedaży w Dziale Środków Piorących i Czystości. Firma zajmuje drugą pozycję na rynku detergentów w Polsce z 25,6 procentowym udziałem, a jej dystans do lidera zmniejsza się z roku na rok. Wśród sukcesów działu w 2010 warto wymienić zdobycie rekordowych udziałów rynkowych przez markę Persil, która tym samym umocniła swoja pozycję marki numer dwa w kategorii proszków do prania. Pozycję niekwestionowanego lidera rynku, z prawie 50-procentowym udziałem w swojej kategorii, utrzymuje od lat marka Clin, oferująca produkty do mycia powierzchni szklanych. Ulubionym środkiem do specjalistycznego prania w Polsce pozostaje Perwoll, który odnotował 3-procentowy wzrost udziałów w 2010 roku. W ubiegłym roku z sukcesem rozwijała się również marka Somat oferująca produkty do zmywania naczyń w zmywarkach, która wyraźnie zmniejszyła dystans do numeru jeden na rynku.
Henkel plasuje się w czołówce graczy dzięki wprowadzaniu kolejnych innowacji produktowych. Przebojem rynkowym minionego roku w kategorii zawieszek do toalet stał się Bref Power Aktiv. Wśród innych nowości warto wymienić Persil Brillance, Pur Power Crystal oraz Clin Multishine.
Ostatnie kilkanaście miesięcy było dużym wyzwaniem dla Działu klejów budowlanych i konsumenckich. W latach 2005-2009 dział zanotował 30-procentowy wzrost sprzedaży, a 2009 rok zakończył z najlepszym wynikiem w historii działalności na rynku polskim. W 2010 roku trend został zahamowany, ale prognozy na rok 2011 wskazują na kolejny rok wzrostu.
W 2010 roku Dział klejów i technologii powierzchniowych dla przemysłu zanotował wzrost w stosunku do 2009 roku. Firma rozpoczęła współpracę z wieloma nowymi prestiżowymi klientami. Dobre wyniki działu są efektem konsekwentnej strategii polegającej na indywidualnym podejściu do każdego klienta i dostosowywaniu rozwiązań do jego potrzeb.
Henkel co roku przeznacza znaczące kwoty na inwestycje związane z innowacjami produktowymi w swoich zakładach w Polsce. W 2010 roku nakłady w lokalizacjach firmy wyniosły w sumie 23 mln złotych. Główne z nich zostały poczynione w zakładach produkcji środków piorących i czystości w Raciborzu, należała do nich m.in. inwestycja w uruchomienie nowej linii produkującej Bref WC w postaci kulek. W zakładach chemii budowlanej we Wrzącej inwestycje miały charakter ekonomiczno-ekologiczny - zmodernizowano suszarnię piasku, dzięki której zdecydowanie poprawiła się wydajność energetyczna proces.
Rok 2010 stał również pod znakiem wprowadzenia nowego logo, wizji oraz wartości firmy, które wyznaczają kierunki i sposób działania organizacji. Henkel chce być światowym liderem marek i technologii. Na liście pięciu najważniejszych wartości firmy znalazły się: klienci, pracownicy, finanse, zrównoważony rozwój i firma rodzinna.
Opierając działalność na kluczowych wartościach Henkel oferuje produkty, technologie oraz procesy spełniające najwyższe standardy. Dba o bezpieczeństwo i zdrowie pracowników, stawia na ochronę środowiska oraz na wysoką jakość życia społeczności, wśród których działa. Społeczne zaangażowanie, które odgrywa ważną rolę w kulturze korporacyjnej i historii firmy, w Polsce przejawia się organizacją m.in. takich projektów jak konkurs ekologiczny „Henkel - zielone granty", konkurs artystyczny „Henkel Art. Award" czy program wolontariatu pracowniczego „MIT - Make an Impact on Tomorrow" (Zmieniaj Przyszłość).
Więcej informacji na http://www.henkel.pl/ i http://www.henkel.com/.
(Maja Święcka)
tagi: Henkel ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...